Tokai P-bas... SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Tokai P-bas... SÅLD!

Inlägg av Bootzy »

Vi gör ett nytt försök... Om ni vill prata om egen import, språkkunskap eller bara i allmänhet klappa sin egen rygg över sin egen förträfflighet, gör det i en egen tråd. Här ska det säljas en skitbra P-bas.
Tack.

Lirar och låter kanon.

Kommer med enkel gigbag.

Hämtas/provspelas i Åmål eller skickas med bussgods.

Pris: SÅLD!

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Bootzy den fre 02 jan 2009, 09:05, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Trodde aldrig att en helt svart bas kunde vara så läcker! Fy fan vad snygg!

Är cash king eller kan man byta till sig den mot något fint?
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Dramo skrev:Trodde aldrig att en helt svart bas kunde vara så läcker! Fy fan vad snygg!

Är cash king eller kan man byta till sig den mot något fint?
Tjena Dramo,

Cash is king. Uppdatering i studion på g.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Verkligen sjukt tuff! :tummenupp:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Re: Tokai P-bas.

Inlägg av Pentastar »

Här finns lite mer info om modellen.
http://www.tokairegistry.com/images/cat ... ume541.jpg
Den som heter PB50. Tyvärr på Japanska och halvt oläsligt pga den sura upplösningen. Men min erfarenhet av de här säger att det bör vara en tvåbitars kropp (fog i mitten) och det är polylack. Tokailindade mikar som är minst lika bra som Fenders.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Pentastar skrev:Här finns lite mer info om modellen.
Den som heter PB50. Tyvärr på Japanska och halvt oläsligt pga den sura upplösningen. Men min erfarenhet av de här säger att det bör vara en tvåbitars kropp (fog i mitten) och det är polylack. Tokailindade mikar som är minst lika bra som Fenders.
Tack för info!

"50" bak på halsen, representerar alltså modell nr? Jag fick för mig att det var halstyp...

Tvåbitars kropp stämmer, det ser man om man håller den mot ljuset. Polylack är det säkert också, men den är tunn som attan.
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

Bootzy skrev:
Pentastar skrev:Här finns lite mer info om modellen.
Tack för info!

"50" bak på halsen, representerar alltså modell nr? Jag fick för mig att det var halstyp...

Tvåbitars kropp stämmer, det ser man om man håller den mot ljuset. Polylack är det säkert också, men den är tunn som attan.
Så är det. Modellnumret 50 = 50000yen i nypris. Det indikerar också kvalitetsnivån. Tex så har en 70 eller 80 cellulosa och enbitars.
men du har rätt i att lacken är tunn. Det är den på de flesta 80tals Japaner.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

SÅLD.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Bootzy skrev:SÅLD.
Grattis. Uppdatera din signatur. Såvida du inte har en Tokai P-bas till, vill säga!! ;)

//J
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Hellboy skrev:
Grattis. Uppdatera din signatur. Såvida du inte har en Tokai P-bas till, vill säga!! ;)

//J
Tack, will do!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Bootzy skrev:
Hellboy skrev:

//J
Tack, will do!
Sådär ja. Bra. :D

//J
Skriv svar