fast lite större då.
Skulle vilja ha ett bord som lutar.
Finns det några ritningar på nätet måntro?
Vill ha ett lutande bord som sagt + att man får under strömförsörjningen under bordet.
Dock så är det ingen som tillverkar de storlekar jag vill ha.
Gators bord är ju scjysst, men antingen för stort eller för litet.
macahan skrev:shit.. gör man såna pedalbord pajjar man ju nöjet att köpa nya pedaler.
Därför tycker jag att mitt funkar.....även om det blev på tok för stort för min nuvarande "uppsättning" pedaler. Men jag får plats med annat i väskan oxå som t ex. kablar.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Du menar så...
Kan väl tillägga att om jag skulle bygga ett dylikt bord skulle jag slänga velcro på hela ovansidan så man kan ha prylarna som man vill, plus såga ut rännor för kablarna.
JMP: Kikade på ditt bord och det ser ju bra ut.
Men blir det inte bökigt att komma åt de nedre pedalerna när det är en kant på locket?
Får se hur det blir, Stonecastlebordet funkar ju det också, men nu när man inte repar så frekvent så har man ju tid över till att se till att ha allt i ordning tills man ev. börjar repa igen.
MikeO skrev:Man kanske skulle prova tekniken med strömskenor, liknande man sätter upp belysning med. (fast lite mindre modell)
En rad för ström och en för ljud.
Du menar så...
Kan väl tillägga att om jag skulle bygga ett dylikt bord skulle jag slänga velcro på hela ovansidan så man kan ha prylarna som man vill, plus såga ut rännor för kablarna.
JMP: Kikade på ditt bord och det ser ju bra ut.
Men blir det inte bökigt att komma åt de nedre pedalerna när det är en kant på locket?
Får se hur det blir, Stonecastlebordet funkar ju det också, men nu när man inte repar så frekvent så har man ju tid över till att se till att ha allt i ordning tills man ev. börjar repa igen.
Nä, jag upplever inget problem med det eftersom switcharna på pedalerna ligger med god marginal ovanför framkanten på väskan. det går ju även att justera upp plattan som pedalerna sitter på om man sätter dit distanser under den.... om man skulle ha en väldigt låg pedal.
Tanken var ju att OM man skulle göra ett eget så skulle jag som sagt klistra en stoooor velcro över hela bordet + göra långa rännor för kablage så man inte skulle behöva behöva oroa sig när man ska stuva om/köpa nytt/byta pedaler.
Med Velcro samt de avlånga hålen på strategiska ställen så skulle man ju alltså kunna ha vilka pedaler som helst, och man skulle kunna ha dem där man vill ha dem.
Ungefär som på Pedaltrain eller T-rex-borden fast något smalare skåror och kanske bara två.
MikeO skrev:Man kanske skulle prova tekniken med strömskenor, liknande man sätter upp belysning med. (fast lite mindre modell)
En rad för ström och en för ljud.
skulle man våga trampa på ett sånt pedalbord??
Det är ju inte 380V till pedalerna så det är nog ingen fara.
JMP skrev:Nu har jag klurat ut hur tusan du kan ha så många inlägg......
Du pratar ju med dig själv
Gjorde ju ett bord av en väska själv, men den varianten blir nog för liten för dig.......men det kanske finns större väskor att utgå ifrån?
Mitt bygge ligger i pedalbordstråden. Se sid 19.
Jag gjorde ett bygge baserat på samma väska (sid 7 i pedalbordstråden). Jag byggde dock en lös låda som man ha i locket, dvs väskan är upp och ner. Strömförsörjning m.m. ryms i lådan.
JMP skrev:Nu har jag klurat ut hur tusan du kan ha så många inlägg......
Du pratar ju med dig själv
Gjorde ju ett bord av en väska själv, men den varianten blir nog för liten för dig.......men det kanske finns större väskor att utgå ifrån?
Mitt bygge ligger i pedalbordstråden. Se sid 19.
Jag gjorde ett bygge baserat på samma väska (sid 7 i pedalbordstråden). Jag byggde dock en lös låda som man ha i locket, dvs väskan är upp och ner. Strömförsörjning m.m. ryms i lådan.
Jag har sett lite hembyggen på pedalbord där dom löst allt med kablar genom att dom dom dragit hål med typ 5cm mellanrum i ett rutmönster över hela bordet, så att om man vill byta pedaler som har andra storlekar så går det... Sen kardborre över hela grejen typ, så att man aldrig behöver oroa sig för hur man löser en ny pedal.