Snyggt och billigt!
- Dramo
- VIP medlem
Snyggt och billigt!
Onödig tråd, jag vet. Men jag kunde inte komma över det.
Detta kan, ironiskt nog, vara den snyggaste Jazzbasen jag sett. Annars hade inte min GAS varit så stor.
När började de med lönnbräda på Tradera??
Vågar man köpa en sån och modda upp?
http://www.tradera.com/NEW-Jennings-EL- ... n_87318471
Detta kan, ironiskt nog, vara den snyggaste Jazzbasen jag sett. Annars hade inte min GAS varit så stor.
När började de med lönnbräda på Tradera??
Vågar man köpa en sån och modda upp?
http://www.tradera.com/NEW-Jennings-EL- ... n_87318471
- hosse
- Medlem+++
faaan, dom har börjat med Fender-skalle! nu blir det svårt, ay caramba.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- VIP medlem
Re: Snyggt och billigt!
Visste inte att lönnbräda vara väldigt bakom (very rear....)
Sedan så känns det skönt med en bas i äkta trä.
Punkster har haft/har en Tradera P-bas. Han kan nog berätta lite om kvaliteten.
Sedan så känns det skönt med en bas i äkta trä.

- Dramo
- VIP medlem
Punkster och hosse har väl haft P-basarna? De hade visst bra mickar. Hoppas dessa duger också så man slipper byta.Matte skrev:Visste inte att lönnbräda vara väldigt bakom (very rear....)
Sedan så känns det skönt med en bas i äkta trä.![]()
- hosse
- Medlem+++
jag har också haft en. mycket prisvärda basar!Matte skrev:Visste inte att lönnbräda vara väldigt bakom (very rear....)
Sedan så känns det skönt med en bas i äkta trä.![]()
www.chucknorrisfacts.com
- Mike
- The Transporter
- Punkster
- Medlem+++
För att svara på frågan som ställs i första inlägget: Ja, du törs köpa. För den begärda slanten är det riktigt prisvärda instrument. Jag hade en P-bas (har sålt den nu) och den var jag riktigt nöjd med. Den behövde en rejäl justering vid leverans, annars var det inga problem. Micken som satt på den basen är fortfarande min referens för ett bra p-basljud.
Hosse hade ju också en, vet att han moddade sin en del. Men det får han berätta mer om. Min var orginal under hela tiden jag hade den. Spelade bland annat in en EP med den.
Jag har börjat få en smula J-basgas sista tiden. Kanske skulle slå till på en. Fast jag har gas på många saker...
Hosse hade ju också en, vet att han moddade sin en del. Men det får han berätta mer om. Min var orginal under hela tiden jag hade den. Spelade bland annat in en EP med den.
Jag har börjat få en smula J-basgas sista tiden. Kanske skulle slå till på en. Fast jag har gas på många saker...

/Linus
- Dramo
- VIP medlem
Skulle inte du bli kortskalare?Punkster skrev:För att svara på frågan som ställs i första inlägget: Ja, du törs köpa. För den begärda slanten är det riktigt prisvärda instrument. Jag hade en P-bas (har sålt den nu) och den var jag riktigt nöjd med. Den behövde en rejäl justering vid leverans, annars var det inga problem. Micken som satt på den basen är fortfarande min referens för ett bra p-basljud.
- Punkster
- Medlem+++
Jo, men gas är gas. Och det är ju en skillnad på att vilja och att kunna. Tyvärr.Dramo skrev:Skulle inte du bli kortskalare?Punkster skrev:För att svara på frågan som ställs i första inlägget: Ja, du törs köpa. För den begärda slanten är det riktigt prisvärda instrument. Jag hade en P-bas (har sålt den nu) och den var jag riktigt nöjd med. Den behövde en rejäl justering vid leverans, annars var det inga problem. Micken som satt på den basen är fortfarande min referens för ett bra p-basljud.
/Linus
- Dramo
- VIP medlem
Äh, köp min EB-3 så blir du glad. Den låter som en Jazzbas med bara stallmick och tonen på noll.Punkster skrev:Jo, men gas är gas. Och det är ju en skillnad på att vilja och att kunna. Tyvärr.Dramo skrev:Skulle inte du bli kortskalare?Punkster skrev:För att svara på frågan som ställs i första inlägget: Ja, du törs köpa. För den begärda slanten är det riktigt prisvärda instrument. Jag hade en P-bas (har sålt den nu) och den var jag riktigt nöjd med. Den behövde en rejäl justering vid leverans, annars var det inga problem. Micken som satt på den basen är fortfarande min referens för ett bra p-basljud.

- Dramo
- VIP medlem
- Punkster
- Medlem+++
Japp, problemet är bara att variation is the shit. Och jag har ju redan en EB-bas. Nu låter nog din iofs ganska annorlunda eftersom den har en singlecoil i halsläget. Men ändå... Den är förbannat läcker
Fast det finns annat jag också vill ha. Och mitt sparkonto är ganska magert. Livet är hårt ibland. Men som sagt... Den är förbannat läcker...

Fast det finns annat jag också vill ha. Och mitt sparkonto är ganska magert. Livet är hårt ibland. Men som sagt... Den är förbannat läcker...

/Linus
- knedy
- VIP medlem
Köp den här!! :: http://cgi.ebay.de/HK-M16-4-SAITER-BASS ... rms=66%3A2
7 minuter kvar och priset på €60
7 minuter kvar och priset på €60
Officiell stormästare i EB-orden