Vendolin JV
- Pentastar
- Medlem++
Re: Vendolin JV
[quote="rumpeldunken"]Köp den här istället! 
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19538[/quote
En fullt original Fender JV för 8000kr eller en strippad Squier JV för 7500.....Vad menar du?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19538[/quote
En fullt original Fender JV för 8000kr eller en strippad Squier JV för 7500.....Vad menar du?

Time is a cruel companion
-
- VIP medlem
tror den är såld..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Oj, där ser manmarcbass skrev:tror den är såld..

-
- VIP medlem
att en original Fender JV för 8000:- fortfarande hade sin original lack = helt annat värde.
samt att 7500:- för en strippad Squier JV är ett överpris.
De brukar dom kosta när dom är i mint condition..
samt att 7500:- för en strippad Squier JV är ett överpris.
De brukar dom kosta när dom är i mint condition..
-
- VIP medlem
-
- VIP medlem
+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr

- Pentastar
- Medlem++
I min erfarenhet och det kanske märks också.rumpeldunken skrev:Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
Greco byggde asbra Gibson/Rick-kopior men inte lika bra Fenderkopior.
Tokai bygger asbra Fenderkopior och asbra allt annat också.
FInns ju en förklaring varför det är Tokai som bygger Fender Japan numera

Ska man ha en bra Greco Fenderkopia så får man in på Super Sound och Super Real serierna mellan 79 och 81. Dessutom höga modellnummer typ 600-700 och uppåt.
Okej, min är en Spacy Sound från 80, tycker som sagt att den är svinbra!Pentastar skrev:I min erfarenhet och det kanske märks också.rumpeldunken skrev:Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
FInns ju en förklaring varför det är Tokai som bygger Fender Japan numera![]()
Ska man ha en bra Greco Fenderkopia så får man in på Super Sound och Super Real serierna mellan 79 och 81. Dessutom höga modellnummer typ 600-700 och uppåt.
Men polarn, köp in en Tokai av pentastar! Det tror jag kommer bli bra...
- Pentastar
- Medlem++
Notera också att jag gjorde ett fel här.rumpeldunken skrev:Okej, min är en Spacy Sound från 80, tycker som sagt att den är svinbra!Pentastar skrev:I min erfarenhet och det kanske märks också.rumpeldunken skrev:Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
Super Real är den finaste Grecon 79-81.
Super Sounds är mellan registret för Gibsonrplikor medans mellanregistret för Fenderreplikor hette Spacey Sound 79-81.
Ber om ursäkt för felinformationen i förra inlägget.
Men jag håller fortfarande fast att Tokai byggde de bästa Fenderreplikorna

Okej.Pentastar skrev:Notera också att jag gjorde ett fel här.rumpeldunken skrev:Okej, min är en Spacy Sound från 80, tycker som sagt att den är svinbra!Pentastar skrev:I min erfarenhet och det kanske märks också.rumpeldunken skrev:Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
Super Sounds är mellan registret för Gibsonrplikor medans mellanregistret för Fenderreplikor hette Spacey Sound 79-81.
Men jag håller fortfarande fast att Tokai byggde de bästa FenderreplikornaMen det är mycket möjligt det är subjektivt och andra tycker annorlunda.
Jag har inte provat nån Tokai, så jag kan inte uttala mig mer än att jag trivs jättebra med min Greco!
En liten (Offtopic?) grej bara... På min logga står det "Greco Spacy Sound", och inte "Spacey" Varför?
- Pentastar
- Medlem++
För att Japanerna inte kan stava engelska ordrumpeldunken skrev:Okej.Pentastar skrev:Notera också att jag gjorde ett fel här.rumpeldunken skrev:Okej, min är en Spacy Sound från 80, tycker som sagt att den är svinbra!Pentastar skrev:I min erfarenhet och det kanske märks också.rumpeldunken skrev:Eller nåt annat märke, finns många välbyggda japanska basar! Själv har jag en Greco P-bas. Är verkligen jättenöjd med den, skön att spela på, låter bra, snygg som få och bra kvalitet! Nu har jag inte provat så många andra P-basar, men jag kan tänka mig att den nog kommer upp i am fender-klass.marcbass skrev:+10000rumpeldunken skrev:Annars kan väl pentastar fixa en Tokai Hardpuncher åt dig för 5000kr
Men jag håller fortfarande fast att Tokai byggde de bästa FenderreplikornaMen det är mycket möjligt det är subjektivt och andra tycker annorlunda.
Jag har inte provat nån Tokai, så jag kan inte uttala mig mer än att jag trivs jättebra med min Greco!
En liten (Offtopic?) grej bara... På min logga står det "Greco Spacy Sound", och inte "Spacey" Varför?

Eller för att jag stavade fel när jag skrev Spacey

Haha, okej. Fast jag har sett flera som stavat det Spacey. På google får man fler träffar på om man söker på Greco Spacey Sound än om man söker på Greco Spacy Sound. Och så kommer det upp "Menade du: Greco Spacey Sound?"Pentastar skrev:För att Japanerna inte kan stava engelska ord![]()
Eller för att jag stavade fel när jag skrev Spacey
-
- Medlem++
mikbass här på forumet säljer två fina Aria Pro II P-basar. Värt att kolla upp! Snacka annars med Pentastar, han kan fixa massa japanska delikatesser åt dig!polarn skrev:I vilket fall som hellst intresserad av en JV eller tokai så gärna tips?
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart