Köttad lack
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Köttad lack
Tjoho! Lyckades ju kötta bort 2 fina bitar lack på warwicken häromdan, men som tur är är dessa i fint skick och jag har dom välbevarade nånstans. Men då är frågan, kan jag fixa detta själv? Jag har förstås lekt med tanken på 2komponentslim, men jag har lyckats hålla mej ett tag innan jag har börjat med detta, kanske som tur är? Det är inget jättestort hål i lacken, men eftersom att närliggande lack verkar sitta lite löst är jag mest rädd för att lacken kommer rivas bort lite i taget..? så bara jag lyckas fästa fast lacken runtom och tar bort mellanrummet av luft mellan bas och lack i kanterna så är jag nöjd..
- BBQV
- Forumvärd
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Tunnflytande superlim är bra till lack som håller på att släppa. Lägg inte för tjockt bara, hellre flera gånger.
Jag garanterar inget, men det funkar på de flesta lacker. Prova i kontrollutrymmet eller liknande först.
Hälsningar
Lars
Jag garanterar inget, men det funkar på de flesta lacker. Prova i kontrollutrymmet eller liknande först.
Hälsningar
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Kim S
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Jösses... Vad har du lyckats med!?
Limma tillbaka lackflisorna, men ta försiktigt med något tunnt fint lim, typ hobbylim eller nåt, vet inte vad som är bäst alls...
Alt. ta med färgflisorna till någon som vet vad de gör och låt dem limma tillbaka dem.
Limma tillbaka lackflisorna, men ta försiktigt med något tunnt fint lim, typ hobbylim eller nåt, vet inte vad som är bäst alls...
Alt. ta med färgflisorna till någon som vet vad de gör och låt dem limma tillbaka dem.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- whatawaste
- Medlem++
+18181blackparkas skrev:Jösses... Vad har du lyckats med!?
Hur faen kan man lyckas med nåt sånt när man byter strängar ???

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- the_great_alfonzo
- Medlem+++