P-bas P-skydd från GMF, vad kan gå fel?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

P-bas P-skydd från GMF, vad kan gå fel?

Inlägg av Kale »

Håller på att beställa plektrumskydd till ett sommarprojekt. Beställer förmodligen två styck från GMF.

http://shop.gmf.se/product.htm?product_ ... arch_page=
http://shop.gmf.se/product.htm?product_ ... arch_page=

Hur är kvalitén när det gäller passform och färg? Har inte riktigt fattat det där med antal skruvhål på olika årgångar. Finns det andra fällor? Mickplacering, halsfickans storlek?
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

vad kan gå fel? det mesta. du kanske får en död asiatisk prostituerad, en bit radioaktivt avfall, en bunt statshemligheter, en rysk torped på dig eller ligga sked med Bert Karlsson. kort sagt, mycket kan gå fel.

skämt åsido... jag vet faktiskt inte. har aldrig köpte p-skydd från GMF.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Frågan är ärlig och jag menar varje ord.

Har råkat ut för att p-skydd till jazzbasar är helt åt h-e olika men har ingen koll på p-bas.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Är kropparna dom ska sitta på någorlunda ok formmässigt så är det värsta som kan hända att du måste borra nya hål för plektrumskydden.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Kalebas skrev:Frågan är ärlig och jag menar varje ord.

Har råkat ut för att p-skydd till jazzbasar är helt åt h-e olika men har ingen koll på p-bas.
jag vet, men jag är trött och skämtsam.

helt ärligt så tror jag att det som kan fucka upp sig lite är micken. jag har köpt Allparts från Jänkeland och fått fila som satan för att micken skulle få plats.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

knedy skrev:Är kropparna dom ska sitta på någorlunda ok formmässigt så är det värsta som kan hända att du måste borra nya hål för plektrumskydden.
Det blir förmodligen en japankropp från GMF - det borde väl iofs vara garanti för att det skall passa. Sen är det det här med färgen. De mintgröna är lite för grönt, i min smak, på bilden. De brukar väl vara mer åt det vita när man ser dem "in real life". Turtleskyddet ser bra ut på bilden men som sagt, är det nån som köpt från GMF och kan verifiera att det är bra grejer?
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Kalebas skrev:
knedy skrev:Är kropparna dom ska sitta på någorlunda ok formmässigt så är det värsta som kan hända att du måste borra nya hål för plektrumskydden.
Det blir förmodligen en japankropp från GMF - det borde väl iofs vara garanti för att det skall passa. Sen är det det här med färgen. De mintgröna är lite för grönt, i min smak, på bilden. De brukar väl vara mer åt det vita när man ser dem "in real life". Turtleskyddet ser bra ut på bilden men som sagt, är det nån som köpt från GMF och kan verifiera att det är bra grejer?
ja, dom jag har sett är rätt snygga. finns väl både röd och brun turtle att välja på?

fast jag är märkesbög så dom gångerna jag har HPDat har jag köpt Fender orginalskydd. snyggast IMHO.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

hosse skrev:finns väl både röd och brun turtle att välja på?
Se där, en fälla! Den jag länkade till är väl den "bruna" varianten eller?
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Kalebas skrev:
hosse skrev:finns väl både röd och brun turtle att välja på?
Se där, en fälla! Den jag länkade till är väl den "bruna" varianten eller?
Japp, den röda heter Vintage Red.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

hosse skrev:... dom gångerna jag har HPDat har jag köpt Fender orginalskydd. snyggast IMHO.
Det är just möjligheten att uppgradera till snyggare p-skydd, efter hand som man har chans att komma över det till rimlig kostnad, som fick mig att ställa frågan från början. Jag vill komma åt fenderkompabiliteten.

Tack MikeO
Användarvisningsbild
Rama
Medlem

Inlägg av Rama »

jag håller på med att bygga om min gamla J&D p-bas och köpte en del prylar från gmf bla ett svart 3-lagers japan p-skydd till p-bas. jag måste nog erkänna att jag hade en gnutta flyt för p-skyddet sitter som en smäck. kunde använda alla gamla skruvhål i basen utom ett och behövde endast borra ett nytt hål. passar klockrent och ser skitbra ut. jag gillar gmf. snabba leveranser har iaf jag fått. hoppas det löser sig för dig, du kan ju alltid maila dom o fråga med det kanske du gjort..!
Warwick, BC Rich, Ibanez, Rama Space Invader LED P-bas, Fender
Orange
JAM, T-Rex, MXR, EHX, Digitech, Voodoo Lab
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Rama skrev:jag håller på med att bygga om min gamla J&D p-bas och köpte en del prylar från gmf bla ett svart 3-lagers japan p-skydd till p-bas. jag måste nog erkänna att jag hade en gnutta flyt för p-skyddet sitter som en smäck. kunde använda alla gamla skruvhål i basen utom ett och behövde endast borra ett nytt hål. passar klockrent och ser skitbra ut. jag gillar gmf. snabba leveranser har iaf jag fått. hoppas det löser sig för dig, du kan ju alltid maila dom o fråga med det kanske du gjort..!
Det låter bra!

Min erfarenhet är att vill man ha snabba svar och lite olika vinklar på det hela så är det PB som gäller.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Kalebas skrev:
hosse skrev:... dom gångerna jag har HPDat har jag köpt Fender orginalskydd. snyggast IMHO.
Det är just möjligheten att uppgradera till snyggare p-skydd, efter hand som man har chans att komma över det till rimlig kostnad, som fick mig att ställa frågan från början. Jag vill komma åt fenderkompabiliteten.

Tack MikeO
helt fenderkompatibla är Allparts inte. tror bland annat att skruvhålen diffar en del mot Fender original.
www.chucknorrisfacts.com

Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

hosse skrev:
Kalebas skrev:

Tack MikeO
helt fenderkompatibla är Allparts inte. tror bland annat att skruvhålen diffar en del mot Fender original.
Mao, det är bara att köpa. Sen får man se om det passar. Det är DET som kallas fenderkompatibilitet.
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

Om du köper allt från GMF så tycker jag dom kan svara på frågn. Sen tycker jag att vissa skydd på vissa kroppar kan vara lite för tighta (i basta fall) vid halsen så man får fila lite
Skriv svar