Peavey Cirrus - bytes/säljes

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Peavey Cirrus - bytes/säljes

Inlägg av rockern »

Bandlös 4-strängad Peavey Cirrus med kropp i valnöt med topp i "wenge". Halsen är valnöt och lönn, greppbrädan "pau ferro".

Vill byta mot en 4- eller 5-strängad bandad Peavey Cirrus eftersom jag verkligen gillar spelkänslan och till stor del soundet men tror jag skulle komma bättre överens med en bandad.

EDIT: Kan även tänka mig byte mot någon annan trevlig bandad bas, gärna en Sting Ray :D.

EDIT 2: Kan även tänka mig att sälja för 7 500:- (formgjutet hardcase medföljer.)

Bild
Bild :D
Senast redigerad av rockern den ons 26 aug 2009, 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Den där kan vara värd att banda. En sådan här Cirrus är dyr att köpa idag.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Bastappe skrev:Den där kan vara värd att banda. En sådan här Cirrus är dyr att köpa idag.
Skulle inte det bli väldigt dyrt? Och sen skulle det kännas lite som att förstöra basen, den är ju så sjukt skön att spela på och låter sanslöst bra så som den är liksom.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

rockern skrev:
Bastappe skrev:Den där kan vara värd att banda. En sådan här Cirrus är dyr att köpa idag.
Skulle inte det bli väldigt dyrt? Och sen skulle det kännas lite som att förstöra basen, den är ju så sjukt skön att spela på och låter sanslöst bra så som den är liksom.
GNU-Lars, som du har nära ,bandar nog den till ett rimligt pris.. Jag tror inte att Du förstör basen.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Cirrusbasarna har väl egentligen aldrig varit särskilgt dyra att köpa i Sverige, och så heller inte nu.

De ska ju dessutom vara bra bandlösa basar så den bandning känns väl ändå en aningens omotiverat?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Alexander
Medlem+

Inlägg av Alexander »

Finns Cirrus över huvud taget att köpa idag i Sverige? Annat än på beställning? Och då menar jag inte de Indonesienbyggda BXP-modellerna.
Jag trodde bara det såldes motsvarande "Custom Shop" när det gäller Cirrus idag, och att dessa kostar i storleksordningen 25-30 000kr.

/Alexander
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jo, du har säkert rätt.
Jag tänkte mer på de USA-byggda som det finns en hel del här i landet som Börsen och Jam listade till 29000 och sedan sålde för 9995 och som oftast verkar säljas mellan 6-8k i Sverige.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

Alexander skrev:Finns Cirrus över huvud taget att köpa idag i Sverige? Annat än på beställning? Och då menar jag inte de Indonesienbyggda BXP-modellerna.
Jag trodde bara det såldes motsvarande "Custom Shop" när det gäller Cirrus idag, och att dessa kostar i storleksordningen 25-30 000kr.

/Alexander
Så är det tyvärr. :cry:
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

blackparkas skrev:Jo, du har säkert rätt.
Jag tänkte mer på de USA-byggda som det finns en hel del här i landet som Börsen och Jam listade till 29000 och sedan sålde för 9995 och som oftast verkar säljas mellan 6-8k i Sverige.
Jag var en av de lyckliga som fick en till det (+ 2000) priset. TOTALT BRA BAS. :D
Sökte en 6:a länge, men de fanns inte att köpa.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

blackparkas skrev:Cirrusbasarna har väl egentligen aldrig varit särskilgt dyra att köpa i Sverige, och så heller inte nu.

De ska ju dessutom vara bra bandlösa basar så den bandning känns väl ändå en aningens omotiverat?
Jag hade just dagen pris på motsvarande bandad Cirrusbas i tankarna.
Och då är det inte dyrt att banda en bandlös.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, jag tycker också det är bra basar.

Budade på en bandlös 6:a förut på Ebay men var inte beredd att betala riktigt så mycket som den slutade på.

YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Banda den.

VIll du ha en bandad så fixa den bandad. Jag tycker inte du förstör basen alls :P
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Bastappe skrev:
rockern skrev:
GNU-Lars, som du har nära ,bandar nog den till ett rimligt pris.. Jag tror inte att Du förstör basen.
Jag menar inte att jag skulle förstöra den bokstavligt, utan snarare försumma en riktigt bra bandlös bas.

Sen hade jag ju hoppats på ett byte rakt av helt enkelt så att jag inte behövde lägga ut några pengar alls.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Alexander
Medlem+

Inlägg av Alexander »

Jag provade ett par Cirrusbasar då de reades ut. Riktigt bra instrument, men förvånansvärt olika ljud mellan exemplaren. De var ett fynd för ca 10 000 kr tyckte jag.

Jag hade inte bandat den - det är inte lätt eller billigt att hitta en så bra bandlös bas över huvud taget. Du förstör inte din bas, men däremot blir det en BRA bandlös bas mindre... Köp en bandad bas istället.

/Alexander
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Hittade ett test från Fuzz där de provar en helt identisk bas.

http://www.gnu.se/Tester/Bandlosabasar.htm
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Skriv svar