ebs multicomp!

Prata om olika basister, kända som okända
allan
Medlem+

ebs multicomp!

Inlägg av allan »

Köpte en ebs multicomp idag då jag alltid saknat lite "Studio-tryck" i replokalen. Jazzbasen i sig är ett fantastiskt instrument, men kan vara en ganska svår älskarinna. Vissa rep låter det som man hittat hem för alltid, nästa rep funderar man på att skicka ut skiten genom rutan o köpa en ibanez...........

Därför har jag funderat på att antingen köpa en outboard-preamp eller en kompressor. Faktum är att jag är mkt nöjd med multicompen = stora baslyftet, och att jag äntligen hittade ett vettigt slapljud...

Så för att vara en lo-tech kille är jag överväldigad, och jag känner att mitt impulsköp har gjort mig till en fullvärdig pratabasare..........

Ett forum som jag numera anser omistligt, och som faktiskt har gjort mig till en gladare o bätter bassist!

Tack skall ni ha allihopa o en trevlig helg!

Förresten: är det någon som känner till någon överjävlig jazz- fusion baslärare i göteborg?
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Basmartin! Förresten, jag håller med dig om att Jazzen är en svår älskarinna!
grejor
Användarvisningsbild
Bassface
Medlem

Inlägg av Bassface »

Matz Nilsson!!!!!!!!!!!!!
Fredrik Bergman!!!!!!!!!!!
Fina människor, Fina Basister
Att styla en Volvo är som att sminka en gris !!
Gäst
Kontot är inaktiverat

Re: ebs multicomp!

Inlägg av Gäst »

allan skrev:Vissa rep låter det som man hittat hem för alltid, nästa rep funderar man på att skicka ut skiten genom rutan o köpa en ibanez...........
Det är aldrig för sentt att köpa sig en Ibanez...otroligt bra saker...

Kul att du hittade rätt...ett genomttänkt pedalköp kan verkligen göra mumma för bassjälen...
Skriv svar