Mickbyte squier p-bas -82

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+

Mickbyte squier p-bas -82

Inlägg av Busta B »

Tjo

Har en sådan bas som nästan är perfekt... men.. låga g och nedåt på e-strängen tappar en smula "kropp" och bas. För övrigt är den resonant och öppen i ljudet. Är det usa-mickar i dessa?

Kan mickbyte göra ngt åt detta? Lundgrens vintage verkar bra..

//Johan
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

USA-mikar ska det väl vara men USA 82 var ju inte amerikanska Fenders bästa epok precis. Nu står ju de där rätt högt i kurs så du ska väl inte kasta eller sälja originalmikarna om du byter. Som det låter på din beskrivning tycker jag Lundgrens hotta mikar borde ligga närmare till hands - lite mer output, lite mer botten.

/Mats D
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

Har Lundgren Vintage på min Squier Silver series P-bas och dom låter mumma, basen blev jämn och fin över hela registret till skillnad mot förr! Värd varenda krona!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

En Lundgren Hot kanske blir till salu här snart. Hör av dig om du är intresserad.
P-basar
Användarvisningsbild
jazzanova
Medlem

Inlägg av jazzanova »

Henko skrev:En Lundgren Hot kanske blir till salu här snart. Hör av dig om du är intresserad.
PM skickat :wink:
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+

Inlägg av Busta B »

App app app... ingen trådkapning här tack!
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
jazzanova
Medlem

Inlägg av jazzanova »

hehe kunde inte låta bli. sry :roll:
- Mesa Boogie Walkabout 15 - Fender AV62 P - JV P-bas
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

jazzanova skrev:hehe kunde inte låta bli. sry :roll:
Sitt inte uppe och vänta pojkar. Insåg att jag måste skruva och testa en del innan det ev. blir aktuellt och just nu är det åt helvete för mycket julpyssel som tar min tid.
P-basar
Dodge
Nykomling

Re: Mickbyte squier p-bas -82

Inlägg av Dodge »

Busta B skrev:Tjo

Har en sådan bas som nästan är perfekt... men.. låga g och nedåt på e-strängen tappar en smula "kropp" och bas. För övrigt är den resonant och öppen i ljudet. Är det usa-mickar i dessa?

Kan mickbyte göra ngt åt detta? Lundgrens vintage verkar bra..

//Johan
Jo det kan det bytte till Duncan SPB-3 i min JV P-bas och den blev mycket jämnare i tonen
Skriv svar