Tjo
Har en sådan bas som nästan är perfekt... men.. låga g och nedåt på e-strängen tappar en smula "kropp" och bas. För övrigt är den resonant och öppen i ljudet. Är det usa-mickar i dessa?
Kan mickbyte göra ngt åt detta? Lundgrens vintage verkar bra..
//Johan
Mickbyte squier p-bas -82
- Busta B
- Medlem+
Mickbyte squier p-bas -82
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
- MatsD
- Medlem++
USA-mikar ska det väl vara men USA 82 var ju inte amerikanska Fenders bästa epok precis. Nu står ju de där rätt högt i kurs så du ska väl inte kasta eller sälja originalmikarna om du byter. Som det låter på din beskrivning tycker jag Lundgrens hotta mikar borde ligga närmare till hands - lite mer output, lite mer botten.
/Mats D
/Mats D
- peppe
- Medlem+
Har Lundgren Vintage på min Squier Silver series P-bas och dom låter mumma, basen blev jämn och fin över hela registret till skillnad mot förr! Värd varenda krona!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Busta B
- Medlem+
-
- Medlem++
-
- Nykomling
Re: Mickbyte squier p-bas -82
Jo det kan det bytte till Duncan SPB-3 i min JV P-bas och den blev mycket jämnare i tonenBusta B skrev:Tjo
Har en sådan bas som nästan är perfekt... men.. låga g och nedåt på e-strängen tappar en smula "kropp" och bas. För övrigt är den resonant och öppen i ljudet. Är det usa-mickar i dessa?
Kan mickbyte göra ngt åt detta? Lundgrens vintage verkar bra..
//Johan