två frågor:

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

två frågor:

Inlägg av MartinB »

jag ska nu skaffa mig en eller två pedaler och eftersom jag är ekonomiskt pressad student så måste priset hållas nere. därför kollar jag runt onödigt mycket i hopp om att hitta det ultimata till billigast pris. priset går dock före...

så första frågan: eftersom jag är lite kinkig med ljud och sånt (pluggar man ljudteknik så gör man) så undrar jag om det finns någon Fuzzpedal där man kan mixa in den rena signalen i effekten, d.v.s. blanda det rena ljudet med det fuzzade. har prövat liknande grejer (fast då med mixerbord och annat otympligt) i studion och det var verkligen skönt ibland.

andra frågan: kollar man på thomann hittar man en massa billiga grejer som är så billiga att man inte vet om man vågar köpa grejen! hittade denna http://www.thomann.de/se/artec_apw5.htm och undrar om den är (tillräckligt) bra eller om det bara är, ursäkta uttrycket: "kinaplast"...
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

Min gitarrist har en sån där wahwah fast modellen över (apw 7) och jag provade den till bas och det funkar men låter inte så jätteroligt..
Användarvisningsbild
rootsradical
Medlem

Inlägg av rootsradical »

600 för en wah-wah är väl inte så förvånansvärt, tänk thomann och vad du får för 600 där så kan du ju tänka att det bör vara en okej pedal! Du kan ju kika videos på youtube, exempelvis denna: http://www.youtube.com/watch?v=2ReZZ0lvxDw (gitarr dock).
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Re: två frågor:

Inlägg av Bassplaya »

Gunship skrev: så första frågan: eftersom jag är lite kinkig med ljud och sånt (pluggar man ljudteknik så gör man) så undrar jag om det finns någon Fuzzpedal där man kan mixa in den rena signalen i effekten, d.v.s. blanda det rena ljudet med det fuzzade. har prövat liknande grejer (fast då med mixerbord och annat otympligt) i studion och det var verkligen skönt ibland.
T-rex Bassjuice har blend funktion, kostar ju en slant visserligen men ändå. Annars är ett tips att koppla valfri fuzz till en separat blendpedal.
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

hmm, en blendpedal var inte dyr, så det är nog inget problem längre. då ska man ha en riktigt luddig fuzz bara. en som låter fet och luddig, typ filtret till en köksfläkt.
/Martin
Skriv svar