Kanske lite av en nybörjarfråga, men lika bra att fråga när man ändå inte hittar något om det.
Jag har fixat till min gamla bas, satt tillbaka delar och lödit fast. Det gick som det skulle, ända tills jag skulle sätta fast tonkontrollerna. De fastnar inte som de ska utan man kan fortsätta att skruva på dom runt o runt o runt. Detta till följd av att trådar lossnade och jag fick löda om, men nu är det på plats igen. Då återstår mitt problem, så min fråga är, kort och enkelt - hur sätter man fast tonkontrollerna?
Tonkontrollproblem!
- Lime
- Medlem
Tonkontrollproblem!
Fender Am Standard Jazz » Fernandes The Revival Jazz
Ashdown LG1000 « Gallien Krueger MBX212
En knippe pedaler
Ashdown LG1000 « Gallien Krueger MBX212
En knippe pedaler
- olabola
- Medlem++
På potarna (alltså det vridbara motståndet) brukar det standard mässigt sitta en liten tapp som man ska passa in i ett litet hål så att den liksom låser den från att snurra. TROR iofs att denna funktion används sällan i musikbranschen..annars brukar det räcka med att skruva åt mutter rätt hårt...även att man ställer poten lite fel, sen drar åt muttern med en skifta eller liknande å sen som sista slutkläm så vrider man till poten lite till samtidigt som man håller mutter still. Brukar sitta som berget då å bli mindre repor.