vilken autowha borde jag köpa?

Prata om effekter och pedaler
frans
Medlem

vilken autowha borde jag köpa?

Inlägg av frans »

har blivit sugen på en autowha... vilken borde man köpa?

jag har ju sett snow white som jag gissar är bra men finns det någon annan som ligger i samma klass men med en mindre prislapp? boss varianter går bort...

kommer framför allt spela funk med den... kan man spela något annat?

det är mest gitarr den kommer användas till men det skadar ju inte om den funkar till bas också... har lagt ut frågan på gitarrforum också men jag tänker mig att basister borde ha bättre koll på autowha, rent generellt...
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Q-tron!!!!!!
gäst

Inlägg av gäst »

Bassplaya skrev:Q-tron!!!!!!
Som tidigare ägare av en Q-tron+ rekommenderar jag hellre 3Leaf Audio Groove Regulator.

Q-tron+ fördelar: Låter funky. Lättrattad.
Q-tron+ nackdelar: Stor, kräver 24v, få användbara ljud (hittade i princip bara ett ljud som jag gillade, vilket dock lät riktigt bra), den var lite för blöt i min smak.

Groove Regulator fördelar: Lättrattad. Många bra, användbara ljud. Det går att ratta in både torrare ljud och blötare ljud. Den är relativt liten. Den kräver 9v, vilket är skönt.
Groove regulator nackdelar: Finns inte att hitta i Sverige vad jag vet. Måste beställas från USA, vilket också blir ganska dyrt. Tror att det landade på 2300kr inklusive frakt, tull och moms för min kompis, som nyligen köpte hem en sådan. Jag hade dock tur och hittade en begagnad i Sverige för 1200kr.

Båda fungerar till både bas och gitarr, men Groove Regultator vinner överlägset, enligt mig. Sedan finns det ju Mini/Nano Qtron (minns inte vad den heter) som är mindre och kräver 9v. Fast Groove Regulator har fortfarande bättre ljud.

http://www.3leafaudio.com/

Det finns givetvis en hel djungel av andra alternativ också, men dessa är dom jag har ägt. Kommer antagligen aldrig göra mig av med Groove Regulatorn. Tycker att den är superb!
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

PM! 8)
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Jag har en Q-tron+ som du kan få köpa om du vill.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Skriv svar