någon som brukar åka långfärdsbuss med kontrabas? hur gör ni?
Som det ligger till för mig just nu, så har jag ett fodral som är alldeles för tunt för att lämna in i en busskuff utan värme. Jag har tänkt att köpa ett hardcase till min bas, då det är en ganska så fin bas. Jag börjar dock inbilla mig att det finns väldigt rejäla gigbagar som nog skulle kunna skydda basen tillräckligt. jag har funderat på någon av de här två:
http://www.bontracasso.se/produkter/VAD ... -Beige_384
http://www.gollihurmusic.com/product/22 ... S_BAG.html
vad tror ni? kan jag vara hundra procent på att
inget händer basen med någon av dessa (förutsatt att det inte regnar tegelstenar).
Obs jag lägger in basen i ett ställe på bussen där det andra
bagaget inte ligger, så den får inte en massa väskor kastat på sig osv.
kontrabas på landsvägsbuss?
- edvin
- Medlem++
kontrabas på landsvägsbuss?
Senast redigerad av edvin den tor 06 jan 2011, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
grejor
- Daionsavage
- Medlem++
Re: kontrabas på landsvägsbuss?
Jag brukar betala och sätta mig i bussen...edvin skrev:någon som brukar åka långfärdsbuss med buss? hur gör ni?
.

"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- Daionsavage
- Medlem++
- Ale
- Medlem++
- Ale
- Medlem++
Ja eller bara skit fullständigt i bus4u/swebus. Värsta jävla skit jag vet.
Senast (och sista gången) jag tog swebus sthlm-malmö blev jag nekad ta med gigbagen ombord (innehållande två unicornbasar). Stod och bråkade med rövhatten till chaufför i en kvart tills jag gav med mig. Vi var 10 resenärer på hela resan, så nog fan fanns där plats ombord, men det var tydligen säkerhetsfara.
Maken på okomfortabelt sätt att resa får man leta efter, man får ju inte ens plats med benhelvetet.
Senast (och sista gången) jag tog swebus sthlm-malmö blev jag nekad ta med gigbagen ombord (innehållande två unicornbasar). Stod och bråkade med rövhatten till chaufför i en kvart tills jag gav med mig. Vi var 10 resenärer på hela resan, så nog fan fanns där plats ombord, men det var tydligen säkerhetsfara.
Maken på okomfortabelt sätt att resa får man leta efter, man får ju inte ens plats med benhelvetet.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft