Jag var jättenöjd med ljudet i min Phathed när jag körde passivt speciellt ihop med rostfria strängar, men sedan jag bytt till aktiv bas så tycker jag inte att den låter bra alls. Ljudet blir för metalliskt. Har testat olika inställningar på pedalen men det låter helt enkelt inte som jag vill. Jag kör "grundljudsdist" genom min MXR BASS DI+ och det låter hur bra som helst.
Anledningen till att jag använder Phathed:en är att få mer dist när det behövs tex på solon, så man kan väl säga att den används mer som en gainbooster.
Hur som så vill jag gärna ha tips på nån distpadda/overdrive som funkar med aktiv bas och i kombination med MXR i distläge. Eller ska jag fundera på att gå över till nickelsträngar i stället för rostfria?
Dist/od till aktiv bas
- Bassplaya
- VIP medlem
- Bassplaya
- VIP medlem
- Kongo
- Medlem+
- Bassplaya
- VIP medlem
Den enda jag hört som låter bra direkt utan en massa rattande är disten i MXR BASS DI +. Som sagt krävdes en hel del eq:ande för att få till ett bra ljud med phathed:en. Men jag är nöjdKongo skrev:Då får man gratulera. Har mig veterligen aldrig hört en aktiv bas som låtit särskilt upphetsande med dist...