Gitarrbyggare/tekniker/reparatör

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Gitarrbyggare/tekniker/reparatör

Inlägg av BonafideYouth »

Tja gubbar och gummor,

Jag vet att detta kanske är lite offtopic med tanke på rubriken men finns det någon smyggitarrist bland oss som måhända är lite händig?

Jag skulle framöver behöva hjälp med att "shejpa" upp min Bach Flying-V med installation av nya mickar och byte av stämskruvar och intonering etc..

Jag betalar givetvis men förutsätter att den som måhända kan tänka sig att hjälpa mig vet vad han/hon gör.

Mvh
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Hör med Lestrange.
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Tackar!! :D
Användarvisningsbild
Lestrange
Medlem+

Inlägg av Lestrange »

Fixar jag, vettu! Jag har skruvat gitarrer i 25 år (och spelat i 30), så lite har jag nog snappat upp! :D Dessutom är ju Hässleholm inte långt från Mothmaiden.
...och billig är jag också! Jag skruvar och meckar som terapiarbete, inte som inkomstkälla.
Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Lestrange skrev:Fixar jag, vettu! Jag har skruvat gitarrer i 25 år (och spelat i 30), så lite har jag nog snappat upp! :D Dessutom är ju Hässleholm inte långt från Mothmaiden.
...och billig är jag också! Jag skruvar och meckar som terapiarbete, inte som inkomstkälla.
Fan va det går undan ibland 8) . Skulle precis pm:a dig! Perfekt, då vet jag! Är just nu ute på humbuckerjakt och jag återkommer så fort jag köpt vad jag ska ha. Måste beställa lite stämskruvar också.

Vad ungefär beräknar du det landa på?

Mvh
Användarvisningsbild
Lestrange
Medlem+

Inlägg av Lestrange »

Mitt samvete gör sig påminnt. Jag ljög lite grann; jag har faktiskt bara spelat gitarr i 29 år. :oops: Förlåt mig för min oerhörda överdrift!

... :D
Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Lestrange skrev:Mitt samvete gör sig påminnt. Jag ljög lite grann; jag har faktiskt bara spelat gitarr i 29 år. :oops: Förlåt mig för min oerhörda överdrift!

... :D
:lol:
Användarvisningsbild
Lestrange
Medlem+

Inlägg av Lestrange »

Själva jobbet kostar nästan ingenting. Vill du slänga åt mig en hundring eller två, eller kanske gamla överblivna gitarr- eller basdelar, så blir jag glad. Eventuellt material måste jag självklart ha betalt för, men det lär ju inte bli mer än en sladdstump på sin höjd!
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Jaja... men nu ska Lestrange faktiskt FÖRST fixa färdigt en grej åt mej. Okej!? :wink: 8)
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

engson skrev:Jaja... men nu ska Lestrange faktiskt FÖRST fixa färdigt en grej åt mej. Okej!? :wink: 8)
Ha ha, ja ja. Jag ska inte sinka ner hans uppdrag åt dig :) . Jag måste ju först fixa mina mickar och skruvar.

Men LeStrange, perfekt, då vet jag. Återkommer så fort jag handlat färdigt vad som ska handlas.

8)
Användarvisningsbild
Lestrange
Medlem+

Inlägg av Lestrange »

Nja, jag är ju jävligt snygg, men perfekt vet jag väl inte.... :lol:
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Lestrange skrev:Nja, jag är ju jävligt snygg, men perfekt vet jag väl inte.... :lol:
Bara jobbet blir snyggt så är jag nöjd! 8)
Skriv svar