Nån som vill höra hur basliret EGENTLIGEN är? MISSA INTE!
Nån som vill höra hur basliret EGENTLIGEN är? MISSA INTE!
Nu vet jag inte hur det är med upphovsrätt o annat, ta bort mej om jag är en dålig människa. Men här är en länk som innehåller separerade multitracks till:
Queen (Bohemian/Killer Queen)
Marley (Is this love, No woman, Lively up yourself)
Marvin Gaye (ett gäng)
Stevie Wonder (Superstition)
m.fl.
Jag pröjsade 25 spänn för ett 24-timmars "premium download", och det gick skitsnabbt! Tyvärr är det mp3-filer, men det är grymt kul att höra! Stevie Wonders lead Vocal helt separerad...eller "Mama, just killed a man"...och pukljuden i Bohemian Rhapsody!!!! ...och hihatsvänget i... äh, ladda ner o var glada!
Förlåt än en gång om jag brutit mot några lagar, varit politiskt inkorrekt eller nåt, men jag tyckte ni skulle få chansen.
Här e länken:
http://www.guitars101.com/forums/f90/mu ... 84462.html
Marvin Gaye (ett gäng)
m.fl.
Jag pröjsade 25 spänn för ett 24-timmars "premium download", och det gick skitsnabbt! Tyvärr är det mp3-filer, men det är grymt kul att höra! Stevie Wonders lead Vocal helt separerad...eller "Mama, just killed a man"...och pukljuden i Bohemian Rhapsody!!!! ...och hihatsvänget i... äh, ladda ner o var glada!
Förlåt än en gång om jag brutit mot några lagar, varit politiskt inkorrekt eller nåt, men jag tyckte ni skulle få chansen.
Här e länken:
http://www.guitars101.com/forums/f90/mu ... 84462.html
Senast redigerad av dereborn den tis 26 jul 2011, 12:02, redigerad totalt 1 gånger.
Nu vet jag inte hur det är med upphovsrätt o annat, ta bort mej om jag är en dålig människa. Men här är en länk som innehåller separerade multitracks till:
Marvin Gaye (ett gäng)
m.fl.
Här e länken:
http://www.guitars101.com/forums/f90/mu ... 4462.html
Marvin Gaye (ett gäng)
m.fl.
Här e länken:
http://www.guitars101.com/forums/f90/mu ... 4462.html
- BasChrille
- Medlem
- GandhiMK2
- Medlem++
E d så fint att man kan lägga upp alla tracks från bar 1 och göra en egen mix? Jag har alltid tyckt att freddies sång i verserna på killer queen är lite för blöta ... (eller nåt;-))
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- de voto
- Medlem
Japp, jag drog in alla filer i GarageBand och det funkade fint.f-bass skrev:E d så fint att man kan lägga upp alla tracks från bar 1 och göra en egen mix? Jag har alltid tyckt att freddies sång i verserna på killer queen är lite för blöta ... (eller nåt;-))
Fender Jazzbass Am 62 RI -98, Rickenbacker 4001 -76, Höfner Club Bass -65, Fender Studio Bass, Roland Cube-30 Bass
- GandhiMK2
- Medlem++
Oh joy!de voto skrev:Japp, jag drog in alla filer i GarageBand och det funkade fint.f-bass skrev:E d så fint att man kan lägga upp alla tracks från bar 1 och göra en egen mix? Jag har alltid tyckt att freddies sång i verserna på killer queen är lite för blöta ... (eller nåt;-))
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- TDHP
- Forumvärd
Jag kunde inte ladda ner nåt alls, fick bara betalningsalternativ när jag försökte.dereborn skrev:scrolla ner o klicka på de olika titlarnaTDHP skrev:Funkade inte!
Hör av dej annars, jag har dom...
Figge: ALLT är separerat... Alla 6 kanalerna clavinet på superstition t.ex....
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Walka
- Kontot är inaktiverat
har dom där grejjorna också. Försök göra ett ärligt mixförsök på Bohemian. I dare you. Det är MYCKET sång att reda ut...
Medlemspresentation
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
- Dan the Man
- Medlem+
Klicka på de separata länkarna, inte på bannern längst upp. Det funkade för mig.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
- Dan the Man
- Medlem+
Pls explain... lirade han in 8 kanaler med olika grooves på Clavineten? Har alltid trott det var en tagning...dereborn skrev:scrolla ner o klicka på de olika titlarnaTDHP skrev:Funkade inte!
Hör av dej annars, jag har dom...
Figge: ALLT är separerat... Alla 6 kanalerna clavinet på superstition t.ex....
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
Torsson @ Spotify
Torsson @ Spotify
- Doningen
- Medlem+
Det där är grymt fascinerande, finns någon genomgång på nätet av det. Tror att det är 16 kanaler. Tre går till trummorna, en till bas, två till sång och sex till Hohnern. Och två till blås. Eller nåt i den stilen.Dan the Man skrev: Pls explain... lirade han in 8 kanaler med olika grooves på Clavineten? Har alltid trott det var en tagning...
Letade lite och här kan man läsa: http://sessionswithslau.com/superstition-multitrack/
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru