Hej på er!
Har nu haft ett långt uppehåll på över 2 år. Fick för ca 2,5 år sen fästingsjukdomen TBE. Med den blev min finmotorik i fingrarna bl.a. mycket sämre och jag kunde inte spela bas längre. Blev fruktansvärt besviken och skulle enligt läkarna troligen inte bli bättre. Jag bestämde mig för att sälja all utrustning för att satsa på min andra hobby, fotografering.
Nu ca 2,5 år senare är jag fortfarande inte helt återställd och blir nog aldrig riktigt 100 igen, men har iallafall lyckats träna upp finmotoriken i fingrarna någorlunda igen. Bl.a. genom att spela gitarr en hel del.
Så nu har jag gett mig den på att spela bas igen. Problemet är att jag har ingen bas kvar.
Köpte en elgitarr med förstärkare till ungarna, men den har bara hängt på väggen förutom att jag själv har spelat på den en hel del. Det är en Tanglewood som faktiskt funkar riktigt bra att spela på även om man har spelat ett tag. Förstärkaren är inte så mycket att hänga i granen, men funkar okej som övningstärkare med hörlurar eller utan.
Jag skulle vilja byta detta mot en Yamaha bas. Nypris på gitarren och förstärkaren var 3000 kr och den är i nyskick så bytesvärdet borde vara runt 2000 kr iallafall.
Detta borde räcka till att byta mot en Yamaha BB605, BB G5S, BB415 eller en BB414 eller liknande. Så om nån har en sån som ligger och samlar damm och kan tänka sig att byta den mot min gitarr med förstärkare så är jag ruskigt sugen på det. Kan ev. lägga en liten slant emellan.
Är mest intresserad av en 5-strängad men kan alltså även tänka mig en 4-strängad.
Säljer gitarren för 2000 kr annars.
Kan maila en bild på gitarren till den som vill.
MVH/Danne
(SÅLD)Elgitarr med förstärkare säljes eller bytes.
-
- Medlem+
(SÅLD)Elgitarr med förstärkare säljes eller bytes.
Senast redigerad av DSBass den fre 02 sep 2011, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.