Snygg Fender Precision 1978 på Vendolin!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Snygg Fender Precision 1978 på Vendolin!

Inlägg av TDHP »

Gulnad Olympic White med lönnhals!

Snygg? Absolut!
Dyr? Kanske.

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5254218
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Hm, hade det inte varit för micbytet så... Tycker det är så jävla dumt när de byter originalmicen och inte spar den och sen räknar med att få ut lika mycket ändå! Micen är ju en del av tre grundstenar som gör ett instrument: Hals+kropp+mic. Har man varit och micklat där finns ju inte mycket av orginaliteten kvar tyvärr. 12-14 000:- vore ett vettigt pris för den. Just my 2 cents :roll:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Ska vi verkligen ta det EN_GÅNG_TILL??? :shock:

:roll:

;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Liten skrev:Ska vi verkligen ta det EN_GÅNG_TILL??? :shock:

;)
Jag tänkte att de nya medlemmarna ska veta hur de ska tycka bara, inget annat :wink:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag ville iof bara visa en annons för en väldigt tjusig men kanske lite för dyr FENDER PRECISION BASS!

Fast dem kan vi diskutera hur mycket och ofta som helst för min del! :D
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

My 2 ören:

Basen kan vara värd pengarna han begär alla gånger.. oavsätt mickbyte.. Om det är en riktigt bra player..
Jag säger detta i ljuset av att min 78 jazz låter skit!

Man måste prova.. prova prova prova!!

Den kan också vara värd my 2 ören.. som många vet så är det bara spekulation tills man PROVAT!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Man kan väl säga att som investering är det tveksamt, är den bra kan det vara ett klipp för rätt person!
TDHP
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Liten skrev:My 2 ören:

Basen kan vara värd pengarna han begär alla gånger.. oavsätt mickbyte.. Om det är en riktigt bra player..

Den kan också vara värd my 2 ören.. som många vet så är det bara spekulation tills man PROVAT!
Låter din -78 Jazz skit :shock:
Mycket av priset på en vintage Fenderbas styrs av marknaden, player eller inte. Man kan inte ta betalt för att det är en player, däremot kan man ta betalt för att instrumentet är helt original. Att det är en player ligger ju hos den som ska köpa basen och smaken är ju som... I och med att 70-tals Fendrar nu har gått och blivit samlarinstrument har de ju stigit i pris, men det finns ju folk där ute som tror att de kan få vad som helst, bara det står Fender på huvudet. Den prishype som råder nu sträcker sig till enbart originalbasar. Där är det möjligt att sätta ett högt pris. Vad en icke-original player ska kosta står, mig veteligen, inte i någon BlueBook.
Alltså, jag tycker inte att man ska sätta ett "samlarpris" på en bas som är moddad. DET är mina 2 ören!

Anders

Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Varför vit mick? Nu blev det ju jättefult/fulare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Bassmaniac skrev:
Liten skrev:My 2 ören:

Låter din -78 Jazz skit :shock:
Mycket av priset på en vintage Fenderbas styrs av marknaden, player eller inte. Man kan inte ta betalt för att det är en player, däremot kan man ta betalt för att instrumentet är helt original. Att det är en player ligger ju hos den som ska köpa basen och smaken är ju som... I och med att 70-tals Fendrar nu har gått och blivit samlarinstrument har de ju stigit i pris, men det finns ju folk där ute som tror att de kan få vad som helst, bara det står Fender på huvudet. Den prishype som råder nu sträcker sig till enbart originalbasar. Där är det möjligt att sätta ett högt pris. Vad en icke-original player ska kosta står, mig veteligen, inte i någon BlueBook.
Alltså, jag tycker inte att man ska sätta ett "samlarpris" på en bas som är moddad. DET är mina 2 ören!

Anders

+1 på pricken!

Sen att den i någon användares ögon kan vara värde pengarna efter en provspelning, visst, det är en sak.
Men det finns ju ändå någon form av mallar man kan gå efter.
Du kan köpe en helt original 78:a för 16 loppor, så på så sätt så är det väl klart man måste kunna få tycka att en icke original bör kosta mindre.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Liten skrev:Ska vi verkligen ta det EN_GÅNG_TILL??? :shock:

;)
Första gången jag får Quot'a mig själv... :?

För att förtydliga: Är säker på att många kommer ihåg diskussionen som uppstod i den FÖRRA 78-79 p-bas till salu på blocket tråden..

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=3294&highlight=bas
Skriv svar