Tjena!
Vi behöver en basist till vårt nystartade band. Vi har alla spelat mkt förut, men det har legat nere ett tag så vi är lite av comeback:are allihopa (38-40 år)
Vi har gitarr bas sång (+rytmgitarr)
Lite mer om oss:
A Vår frontfigur kör han trubadur och vill rocka lite mer…
J vår petimetertrummis har inte spelat på 10 år, men är rätt bra. Han brukar sitta och klaga när andra trummisar spelar annorlunda jfr skivan och så.
Själv tog jag upp gitarr igen efter en längre paus och tränar typ en timme varje dag sen ett år tillbaka. Jag kan sola crazy train nu... Iaf i 125 bpm.
Våra ambitionsnivåer är lite olika:
A vill leva på musiken, han kan nog tänka sig gigga hur mkt som helst (han är sugen just nu iaf)
J och jag gör det för att det känns kul och har spelat på pubbar och så förut.
Rock-covers är ju ett snabbt sätt att komma igång och lira och eftersom vi försöker undvika de mest slitna klassikerna så behöver vi lite input här...
Jag lyssnar alltför mkt på rockklassiker och då blir det liksom ”Ac-Dc” (Jag kastade bort många timmar på att nail:a solot till you shook me innan vi dumpade den för att den är så svår att sjunga)
Vi kommer repa 1-2 ggr i veckan, dels i Danderyd men även rep i City emellanåt.
Vi kommer spela på Big Ben i februari.
Viktigt är att det är en person med humor behöver inte läsa noter, men gehör är ju nödvändigt i viss utsträckning!
Ok hoppas vi hörs
MvH David
Projekt rock-covers behöver en stabil basist! (STHLM)
-
- Nykomling
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Sorry för OT. Jag har redan ett band och bor lite väl långt från Dandery.
Men det var ju ingen vidare reklam för er trummis. Vem vill spela med en petimetermusiker...?
Men det var ju ingen vidare reklam för er trummis. Vem vill spela med en petimetermusiker...?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nykomling
Nej - det är jag som är dålig på smileys - jag låter alltid otrevlig på mail.
här kommer nåra smileys

Så - J är ingen petimeter så här är det när vi repar:
D: Fan Johan, schyst virvel !!
J: Ja, nej åh jag vet skithackig.
D: Dude, du har ju inte trummat på tio år. Klart man är lite rostig ??
J: Ja, jo nej det var för jävlit.
...
Han skulle aldrig hacka på nån annan - han är världens mysigaste man. (Är detta ett gay-forum? Eller blev det det? Eller skitsamma...)
J JAG ÄLSKAR DIG OCH VILL LÄMNA MIN FRU OCH BARN OCH VI ÅKER TILL GOA OCH LIVNÄR OSS SOM VIS(e)-MÄN. AND RULE THE GALAXY AS FATHER AND SON!
Men fan finns det nån basist här eller????
här kommer nåra smileys

Så - J är ingen petimeter så här är det när vi repar:
D: Fan Johan, schyst virvel !!
J: Ja, nej åh jag vet skithackig.
D: Dude, du har ju inte trummat på tio år. Klart man är lite rostig ??
J: Ja, jo nej det var för jävlit.
...
Han skulle aldrig hacka på nån annan - han är världens mysigaste man. (Är detta ett gay-forum? Eller blev det det? Eller skitsamma...)
J JAG ÄLSKAR DIG OCH VILL LÄMNA MIN FRU OCH BARN OCH VI ÅKER TILL GOA OCH LIVNÄR OSS SOM VIS(e)-MÄN. AND RULE THE GALAXY AS FATHER AND SON!
Men fan finns det nån basist här eller????
-
- Medlem+++
-
- Nykomling