Drums Come True - Online drum tracking service

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohnRick
Medlem
Kontakt:

Drums Come True - Online drum tracking service

Inlägg av JohnRick »

Bara en snabb blänkare om blygsam nystartad site som jag gärna hade fått feedback på. Något som drastiskt bör ändras vad gäller låturval, sound, spel, layout, navigering etc?

http://www.drumscometrue.com
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Gillar det jag ser. Snyggt och enkelt. Tydligt.
Bra info med alldeles lagom humor och självdistans.
Har inte möjlighet att lyssna just nu...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jag måste nog börja med att be om ursäkt för du kommer nog inte uppskatta det jag kommer säga. Men jag säger det i alla fall. Och alla är inte som jag så du kommer säkert få andra motsatta svar också.... Men........

Jag PERSONLIGEN är inte för fem öre intresserad av att köpa in en tjänst där någon spelar på elektroniska trummor. Till det jag gör funkar det inte och jag är hyffsat bra på att programmera och jag har EZ Drummer, Superior och flera andra trumbibliotek. Så redan där faller jag bort som tänkt kund. Och jag TROR att många faktiskt har samma åsikt som mig vad det gäller detta. Men inte alla givetvis.

Annars är layouten på sidan fin även om jag själv inte gillar streatchade bilder som den översta på cymbalen men det är en bagatell. Annars är den överskådlig och lättförståelig. Fin sida.

Ursäkta lite negativism gällande elektroniska trummor. I mycket består det i att jag klarar detta själv och att jag föredrar akustiska trummor.

Allt gott och lycka till.

MVH//Jan
dereborn

Inlägg av dereborn »

Oerhört dum och felaktig åsikt som vanligt.
Borttagen.
Senast redigerad av dereborn den mån 09 jan 2012, 23:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohnRick
Medlem
Kontakt:

Inlägg av JohnRick »

Jag tackar ödmjukast för input och hör det ni säger.

Vad gäller spel av samplade trummor har jag haft den diskussionen in absurdum med andra tidigare, och även om jag förstår ståndpunkten är det likväl slutresultatet som räknas. Jag tror jag lägger ut texten hyfsat under fliken "electronic drums", men nämnas bör att jag haft ett antal obetalda såväl som betalda uppdrag tidigare och då förutsatte alla att det var akustiska tills jag talade om att så inte var fallet. Alla parter nöjda. I mångt och mycket känns det som en placeboeffekt där folk per automatik vänder sig emot spelade samplingar enkom för att de har vetskapen om att det är sådana som används. Min poäng är fortfarande att jag spelar rubbet och att det således är min modesta kompetens i egenskap av trummis man betalar för (spelet) - inte vad jag egentligen använder, så länge det låter bra. Skulle dock aldrig falla mig in att programmera något.

Det finns ju några som gör det jag gör också, tex:
http://www.dirkthedrummer.com/
http://www.goldenfrogmusic.com/index.html
...

Cymbalen tror jag också måste plockas bort eller ändras ja - det var mer för att jag gillade att ha något gult där...
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

nu var det väl inte affärsidén vi skulle ge feedback på. eller?

en snabbtitt på sidan via iphonen: helt ok sida. rent layoutmässigt går cymbalbilden bort... kör en bild på kittet istället :)

bra jobbat och kör hårt!
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Har inte kikat igenom hela siten, men jag tycker det ser bra ut. Jag tycker det är lysande att kunna köpa denna tjänst ! Det borde finnas många som sitter och lägger massor av tid på trumprogrammering, men som hellre lägger en slant för att tjäna tid.

Är det bara wav som "resultat" eller får man midi-spåren också?
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

dereborn skrev:Sorry, men jag tror du får svårt att konkurrera med folk som gör samma sak, fast med riktiga trummor och bra mikar etc.

t.ex.

http://www.studiostugan.com/
http://www.mikaelwikman.com
http://www.pelleclaesson.com/

Christer Jansson har ingen websida av vad jag vet men han har också studio och gör "postordertrumjobb".

http://www.jerrymarotta.com/

Man kan hyra in Jerry Marotta också om han tycker att det är bra prylar. Och han är inte så dyr som man kan tro.

//J
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Jag tycker det känns galet när ni svarar på frågor som ingen ställt. OK att Hellmann och Dereborn inte skulle anlita trådskaparens tjänster, eller tror på hans idé. Men det är ju inte särskilt schysst att mata på med liknande sidor. Tycker i alla fall jag.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

JohnRick skrev:Jag tackar ödmjukast för input och hör det ni säger.

Vad gäller spel av samplade trummor har jag haft den diskussionen in absurdum med andra tidigare, och även om jag förstår ståndpunkten är det likväl slutresultatet som räknas. Jag tror jag lägger ut texten hyfsat under fliken "electronic drums", men nämnas bör att jag haft ett antal obetalda såväl som betalda uppdrag tidigare och då förutsatte alla att det var akustiska tills jag talade om att så inte var fallet. Alla parter nöjda. I mångt och mycket känns det som en placeboeffekt där folk per automatik vänder sig emot spelade samplingar enkom för att de har vetskapen om att det är sådana som används. Min poäng är fortfarande att jag spelar rubbet och att det således är min modesta kompetens i egenskap av trummis man betalar för (spelet) - inte vad jag egentligen använder, så länge det låter bra. Skulle dock aldrig falla mig in att programmera något.

Det finns ju några som gör det jag gör också, tex:
http://www.dirkthedrummer.com/
http://www.goldenfrogmusic.com/index.html
...

Cymbalen tror jag också måste plockas bort eller ändras ja - det var mer för att jag gillade att ha något gult där...
Jo absolut när det gäller modern popmusik och "skvalgenren" så kan det definitivt funka med elektroniska/samplade trummor. Det jag skrev tidigare gällde mig själv och jag föredrar akustiska trummor när det är mer dynamisk musik. Och jag hör definitivt skillnaden så länge vi håller oss utanför hitlistepopen. Och där VILL man ju faktiskt inte ha akustiska trummor allt som oftast. Både Dereborn och jag driver ju studios och jag vet inte hur det är med Dereborn men jag har hållit på en hel del med loopar och samplade trummor. Så i mitt fall har jag inget behov av att plocka in någon som gör någonting snarlikt det jag klarar själv. Och jag har i stort egentligen inget behov av att köpa in "postordertrummor" heller. Jag plockar ner en trummis i studion istället så pratar vi igenom vad som ska göras och sen spelar vi in. Men av dom som inte har egna studios finns det ju ett större behov. Dock är det så att av dom producenter som jag jobbar med som inte har egna studios utan mer sitter i prodrum med sångbås så är nog faktiskt alla riktigt bra på att programmera trummor eller lägga upp loopar. Och när dom behöver akustiska trummor så går dom till en studio och plockar dit en duktig trummis. I några få fall vet jag att det spelas in via nätet liknande den tjänst som du erbjuder. Men då handlar det alltid om akustiska trummor. Utan undantag skulle jag vilja säga. Av dom som jag har i min umgängeskrets.

//J
Användarvisningsbild
JohnRick
Medlem
Kontakt:

Inlägg av JohnRick »

whatawaste skrev: Är det bara wav som "resultat" eller får man midi-spåren också?
Tanken är att man ska kunna få precis det man vill. Audiospår i valfri uppsättning,oprocessade ljud eller ej, Midi format 0/1 om man besitter mjukvaran och vill tweaka ljudet.

Jan - glöm inte bort Håkan på "Drumrec"!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

engson skrev:Jag tycker det känns galet när ni svarar på frågor som ingen ställt. OK att Hellmann och Dereborn inte skulle anlita trådskaparens tjänster, eller tror på hans idé. Men det är ju inte särskilt schysst att mata på med liknande sidor. Tycker i alla fall jag.
Men det är ju så situationen ser ut. Ska vi tiga om det? Jag känner inte många hobbyband som hyr in trummis via nätet och av dom som jobbar och kan betala för sig så tror jag tyvärr inte att så värst många är intresserade av elektroniska truminspelningar där heller. Åtminstone inte utanför dansbandssvängen och ett hyffsat litet fåtal som håller på med modern pop kanske.

Men som jag skrev jag att sidan ser väldigt bra ut, är lättnavigerad men jag gillar inte bilden på cymbalen. Den drar ner lite. Sen har jag lyssnat på ljudinspelningarna och en del låter för diskantrikt. Lite för hissad topp. Men sidan är fin. Bra gjort.

//J
Användarvisningsbild
Stan
Medlem

Re: Drums Come True - Online drum tracking service

Inlägg av Stan »

JohnRick skrev:Bara en snabb blänkare om blygsam nystartad site som jag gärna hade fått feedback på. Något som drastiskt bör ändras vad gäller låturval, sound, spel, layout, navigering etc?

http://www.drumscometrue.com
Jag tycker att det ser bra ut och tjänsten verkar ju kanon om man inte har trummis. Eller har en trummis, fast han är kass.
Rubrikerna är bra, och det är tydlig och trevligt skriven informationen. Jag skulle dock vilja att även loggan längst upp fungerar som hemlänk (jag är alldeles för van att klicka på en bildlogga för att komma till startsidan), en svensk version skulle jag också uppskatta, och så tycker jag att trägolvet som bakgrund inte riktigt passar in, fast jag vet inte riktigt varför. :)
Bra att du har med en ungefärlig prisuppgift, det är ju inte alla som jobbar i branschen och har örnkoll på priser och personer att anlita.
Lycka till!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

JohnRick skrev:Jan - glöm inte bort Håkan på "Drumrec"!
Så sant. Finns många fler. Jag och en trummis har slagit oss ihop och erbjuder inspelning av bas och trummor som paketlösning. Vi har fått några men inte många jobb. Det är inte lätt att ragga jobb just vad det gäller "postordermusiker"-konceptet.

//J
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Jag tycker det är en cool ide! Hörs dessutom att du är en grym trummis! :tummenupp:
En fråga - vad exakt är det man får tillbaka för när du är klar, har man full frihet att mixa trummorna själv, byta ljud osv? Framgår inte riktigt, eller så är det jag som inte fattar.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
JohnRick
Medlem
Kontakt:

Inlägg av JohnRick »

BB3000S skrev:Jag tycker det är en cool ide! Hörs dessutom att du är en grym trummis! :tummenupp:
En fråga - vad exakt är det man får tillbaka för när du är klar, har man full frihet att mixa trummorna själv, byta ljud osv? Framgår inte riktigt, eller så är det jag som inte fattar.
Som jag sade till "whatawaste":

Tanken är att man ska kunna få precis det man vill. Audiospår i valfri uppsättning,oprocessade ljud eller ej, Midi format 0/1 om man besitter mjukvaran och vill tweaka ljudet. Om du får 10/12 kanaler audio med peak på ca -6dBfs helt oprocessat (eller processat) mixar du som du hade gjort annars. Om man sitter på relevant mjukvara kan man alltså givetvis även få det i MIDI-format om man vill importera det i sin DAW och ändra soundet på själva framförandet.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

JohnRick skrev:
BB3000S skrev:Jag tycker det är en cool ide! Hörs dessutom att du är en grym trummis! :tummenupp:
Som jag sade till "whatawaste":

Tanken är att man ska kunna få precis det man vill. Audiospår i valfri uppsättning,oprocessade ljud eller ej, Midi format 0/1 om man besitter mjukvaran och vill tweaka ljudet. Om du får 10/12 kanaler audio med peak på ca -6dBfs helt oprocessat (eller processat) mixar du som du hade gjort annars. Om man sitter på relevant mjukvara kan man alltså givetvis även få det i MIDI-format om man vill importera det i sin DAW och ändra soundet på själva framförandet.
Aha, missade ditt svar. Det låter ju lysande!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

dereborn

Inlägg av dereborn »

engson skrev:Jag tycker det känns galet när ni svarar på frågor som ingen ställt. OK att Hellmann och Dereborn inte skulle anlita trådskaparens tjänster, eller tror på hans idé. Men det är ju inte särskilt schysst att mata på med liknande sidor. Tycker i alla fall jag.
Ok, sorry. Ville bara visa vad de andra erbjöd. tagit bort och ska inte yttra ett ord till.
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

Schysst sida, tycker nog, som någon tidigare nämnde att cymbalen skulle kunna bytas ut mot säg en bild på kittet!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ja DÄR sitter det inte fast! :tummenupp:

Glömde skriva det tidigare. Spelet är det definitivt inget fel på! :)

//J
Användarvisningsbild
JohnRick
Medlem
Kontakt:

Inlägg av JohnRick »

Ok pågar & töser,

Enkom FYI:
Har iaf plockat bort den illgula cymbalen, och ersatt med kit. Tänker även implementera inspelning av mitt finstämda Gretsch Maple kit medelst AKG-mickar, för de som är "acoustically inclined", så finns båda möjligheterna
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

JohnRick skrev:Ok pågar & töser,

Enkom FYI:
Har iaf plockat bort den illgula cymbalen, och ersatt med kit. Tänker även implementera inspelning av mitt finstämda Gretsch Maple kit medelst AKG-mickar, för de som är "acoustically inclined", så finns båda möjligheterna
Så där ja!! Nu ser sidan väldigt fin ut. Ett litet förslag. Lägg upp några ljudspår där spelet inte är lika busy som medley´t. Där framgår det att du verkligen kan spela men jag själv föredrar oftast rejält mycket mindre komplext trumspel så det kan finnas en tanke i att lägga upp en del enklare spår med mer rena och raka sväng/groove, om du förstår vad jag menar. Ett litet förslag bara. Men annars ser sidan kanonfin ut! Lagom mycket info och raka besked om det mesta. Bra gjort!

Och jag tror att det är bra om du även lägger lite mer fokus på akustiska truminspelningar. Jag har en känsla av att det finns mer jobb där. Nu kom jag på ett litet förslag till.....

Om jag vore dig skulle jag lägga upp en eller två två zippade filer med separata elektroniska trumspår och även en eller två zippade filer med separata akustiska trumspår. Högupplösta demospår där alla trumspår som du vanligtvis levererar ligger i zippen. Då kan presumtiva kunder tanka ner en zipfil och känna lite på hur det funkar att mixa trumspår som du levererar. Det räcker med ett par minuters spel. Inga långa och avancerade prylar. 24 bitar, 44,1 kHz. Det tror jag vore väldigt värdefullt.

Allt gott.

MVH//Jan
Skriv svar