Felsökning Bband till kontrabasen

Prata om mickar och elektronik
Aaron Hillzz
Nykomling

Felsökning Bband till kontrabasen

Inlägg av Aaron Hillzz »

Hej!

Jag har köpt Bband D1 till min kontrabas och monterat mikrofoner (film) under stallet för ljud från kroppen(bas) och diskantmikrofonerna lite högre upp på stallet med hjälp av korkplattor som sätts fast och som kopplas via preamp i ett litet kretskort som man sätter fast kroppsmikrofonen i de nedre pinsen & diskanterna i de övre pinsen och som sätts fast på D & A-strängen. Därefter testade jag att koppla i en telekabel i preampen & i stärkaren (Hartke Kickback 12" 120 W).

Jag testade med att sätta på stärkaren men får inget ljud, man hör ett litet klick när man drar ur telekabeln men inget mer. Bytte telekabel och testade att 9V:s batteriet var nytt och kopplat ordentligt i kablarna. Min förstärkare fungerar problemfritt när jag har någon av mina elbasar inkopplade. Jag satte min eq på noll & skröv ner volymen till noll enligt Bbands tips. Kommer inget längre med felsökning med Bbands manual.

Jag prövade att ominstallera mikrofonerna(film) senast vid stallet och att de inte sitter fast för tight men jag har fortfarande inte lyckats få något ljud från kontran i min stärkare. Någon som har råkat ut för liknande problem och som kan delge hur du/ni löste problemet? Tacksam för tips & råd. :D
Bild
Användarvisningsbild
EA
Medlem+

Inlägg av EA »

felvänt polariteten på batteriet?
I live and I learn!
Skriv svar