Hjälp mig välja delaypedal!

Prata om effekter och pedaler
TheGrowler
Medlem

Hjälp mig välja delaypedal!

Inlägg av TheGrowler »

Jag vill ha en delaypedal med loopfunktion och tap-tempo som inte kostar skjortan. Står just nu mellan TC Electronics Flashback, Boss DD-7 och EHX Memory Man with Hazarai. Någon som har en klar uppfattning om dessa?
Användarvisningsbild
ennam
Medlem

Re: Hjälp mig välja delaypedal!

Inlägg av ennam »

http://www.thomann.de/se/search.html?xs ... c=show&chk

Här har du en jämförelse tabell på dom. Jag skulle helst välja bort ehx:en eftersom den kostar 300 mer och bara har 3sek. delay tid, vilket inte är så värst kul om du ska loopa. Dessutom är det inte traditionell taptempo på tc:n utan man håller ner knappen och slår an strängarna i det tempo man vill ha. tc:n har också mer ljud att välja mellan tack vare tc's Toneprints. Nu tror jag du har fått info nog för att kunna välja själv.
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

TC:n skulle jag ha valt. Helt klart.

Men sedan finns det säkerligen svindyra boutiqe-delay som är bättre på mycket.
Men jag gillar att det finns så många möjligheter på TC:n.

Toneprintfunktionen är ju en kul grej, men kan också vara väldigt användbar!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
TheGrowler
Medlem

Inlägg av TheGrowler »

Tack för hjälpen! Jag var inne på TC:n också, men hittade en Memory Man with Hazarai beggat för riktigt bra pris och måste säga att jag gillar den skarpt. Stämmer att delaytiden är max 3 sek, men loopar kan vara 30 sek (står det i manualen i alla fall, har inte testat än), och då borde det ju vara rätt användbart ändå.
Skriv svar