Ny forumkatekori - Kontrabasistens hörna?
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
Ny forumkatekori - Kontrabasistens hörna?
Har funderat på om vi vill ha en ny forumkategori dedikerat åt snack om kontrabasar och allt som hör där till, skulle det vara bra?
Fram med era åsikter och rösta i pollen.
Fram med era åsikter och rösta i pollen.
Senast redigerad av Semborg den tis 26 feb 2008, 10:03, redigerad totalt 2 gång.
Musik är oändlig
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- knedy
- VIP medlem
Ja! En kontradel ska vi ha!

Jag vill se en kategori där du får skriva all din nonsens alldeles för dig självthe_great_alfonzo skrev:Dom förtjänar en egen hörna tycker jagäven om den antagligen inte kommer bli så jääätteanvänd, eller vad vet jag? Men först vill vi se en säljeskategori för Utbölingsbasar
!

Officiell stormästare i EB-orden
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
http://www.pratabas.se/schizo ?knedy skrev:Ja! En kontradel ska vi ha!
Jag vill se en kategori där du får skriva all din nonsens alldeles för dig självthe_great_alfonzo skrev:Dom förtjänar en egen hörna tycker jagäven om den antagligen inte kommer bli så jääätteanvänd, eller vad vet jag? Men först vill vi se en säljeskategori för Utbölingsbasar
!
![]()
- Svensson
- Forumvärd
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Cee
- Medlem
- TDHP
- Forumvärd
Bra idé. Det KANSKE kunde bli så att det håller sig mer on topic i en egen kategori!
(Glöm aldrig lektion 47; BÄRA basen!)

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Njaej... egentligen inte, men jag tycker allt att kontrabasisterna kan få ha ett eget krypin.daionsavage skrev:Är det bara jag som tycker att det är bra med så få avdelningar som möjligt?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- knedy
- VIP medlem
Eftersom jag nästan bara använder "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" så tänker jag inte så mycket på var trådarna är, enda gången det händer är när jag vill leta reda på en specifik tråd och då är det bra att ha det lite sorterat.daionsavage skrev:Är det bara jag som tycker att det är bra med så få avdelningar som möjligt?
Officiell stormästare i EB-orden
- Svensson
- Forumvärd
- TDHP
- Forumvärd
Exakt. För oss "möbler" (HAHAHA!) så är ju ALLA inlägg intressanta, men letar man som mer sporadisk besökare efter mer specifika saker så måste ju mer detaljerade avdelningar vara ganska bra.knedy skrev:Eftersom jag nästan bara använder "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" så tänker jag inte så mycket på var trådarna är, enda gången det händer är när jag vill leta reda på en specifik tråd och då är det bra att ha det lite sorterat.daionsavage skrev:Är det bara jag som tycker att det är bra med så få avdelningar som möjligt?
TDHP

TDHP
- anli
- VIP medlem
Läser bara "nya inlägg sedan sist", struntar i forumkategorier.
Edit!
Edit!
Senast redigerad av anli den ons 23 jan 2008, 13:03, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Svensson
- Forumvärd
Grejen är den att det inte är så jättemycket kontrafrågor därför är det lite bökigt att hitta dem. Med en egen avdelning så skulle det ju vara lite enklare att hitta speciellt för nykomlingar.
Däremot kanske man kan städa i befintliga avdelningar. Behövs det tre säljeskategorier t.ex? Räcker det inte med en?
Däremot kanske man kan städa i befintliga avdelningar. Behövs det tre säljeskategorier t.ex? Räcker det inte med en?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Jan Hellman
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Det har vi!bootsy skrev:Kan inte alla medlemar få sin egen lilla avdelning?
http://pratabas.se/viewforum.php?f=23
TDHP

TDHP
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Svarte_Jack
- Medlem++
Jag tycker idén är bra. Men jag vet inte om det finns tillräckligt med medlemmar för att hålla den vid liv och intressant.
Senast redigerad av Svarte_Jack den ons 23 jan 2008, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- Jan Hellman
- VIP medlem
Vari ligger problemet med att ha en kontrabaskategori? Jag ser ärligt talat bara fördelar. Lättare att hitta kontrabasrelaterad information och trådarna kommer ju lik förbannat upp under "Nya inlägg sedan ditt senaste besök"... Alltid bra med en vettig indelning. Lite svårt att hitta böcker på biblioteket eller tidningar i tidningsbutiken om det inte var indelat efter kategori. Man ställer väl inte basar på trumavdelningen i musikaffären? Eller?
Jag skulle ärligt talat (jag skojjade inte helt och hållet i mitt förra inlägg) gärna se en kategori som handlar om tapping instrument också. Finns ganska många nu för tiden. Kanske inte i Sverige men det är på väg och det gemensamma för dom flesta är att man faktiskt spelar bas på dom. Och jag har märkt av ett intresse så fort jag skrivit ordet Stick i en tråd. En tanke bara från en av VÄLDIGT få på forumet som spelar tapping instrument.....
MVH//Jan
Jag skulle ärligt talat (jag skojjade inte helt och hållet i mitt förra inlägg) gärna se en kategori som handlar om tapping instrument också. Finns ganska många nu för tiden. Kanske inte i Sverige men det är på väg och det gemensamma för dom flesta är att man faktiskt spelar bas på dom. Och jag har märkt av ett intresse så fort jag skrivit ordet Stick i en tråd. En tanke bara från en av VÄLDIGT få på forumet som spelar tapping instrument.....

MVH//Jan