Cykellarm

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Cykellarm

Inlägg av Heyman »

Är det månne någon som vill köpa ett cykellarm?
Kanonsmidigt, vi kör larm på flera cyklar i familjen. Jag har skippat att cykla runt med lås eftersom jag mest cyklar till och från jobb. Ska jag pipa in på en kiosk räcker det med larmet.

100:- inkl frakt.

Nytt i kartong
Inställbar personlig kod på fyra bokstäver.
Ljudvolym 110 dB.
Tre olika känslighetsnivåer, där den känsligaste reagerar på ett litet knäpp på ramen och den lägsta nivån kräver att man lyfter cykeln.
Aktiveras med ett enkelt knapptryck.
När larmet utlöses sänder det först ut fem starka ljudsignaler, utlöses det igen inom 5 sekunder så tjuter det oavbrutet i 15 sekunder. Detta innebär att man kan ha larmet på även i trånga cykelställ.
Enligt manualen vattentätt, men man ska inte sänka ned det i vattnet. Jag har inte haft problem med de larm jag har på familjens cyklar som står ute i regn och slask.
Drivs av 1 st 9-voltsbatteri (medföljer inte).
Vikt: 68 gram utan batteri .

Så det så!

Bild
Senast redigerad av Heyman den fre 28 sep 2012, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Re: Cykellarm

Inlägg av JazzBassillen »

Heyman skrev:Är det månne någon som vill köpa ett cykellarm?
Kanonsmidigt, vi kör larm på flera cyklar i familjen. Jag har skippat att cykla runt med lås eftersom jag mest cyklar till och från jobb. Ska jag pipa in på en kiosk räcker det med larmet.

100:- inkl frakt.

Nytt i kartong
Inställbar personlig kod på fyra bokstäver.
Ljudvolym 110 dB.
Tre olika känslighetsnivåer, där den känsligaste reagerar på ett litet knäpp på ramen och den lägsta nivån kräver att man lyfter cykeln.
Aktiveras med ett enkelt knapptryck.
När larmet utlöses sänder det först ut fem starka ljudsignaler, utlöses det igen inom 5 sekunder så tjuter det oavbrutet i 15 sekunder. Detta innebär att man kan ha larmet på även i trånga cykelställ.
Enligt manualen vattentätt, men man ska inte sänka ned det i vattnet. Jag har inte haft problem med de larm jag har på familjens cyklar som står ute i regn och slask.
Drivs av 1 st 9-voltsbatteri (medföljer inte).
Vikt: 68 gram utan batteri .

Så det så!
Nu blir jag nyfiken!
Vad har du emot personer som jobbar i kiosk?
Varför vill du plåga dem med ett 110 db larm?
Ett barndomstrauma?
Lätta ditt hjärta, jag måste bara få veta!
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Folk som jobbar i kiosk är hemska människor, dom pillar på en när man är barn och ligger ensam hemma i sängen.

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Inlägg av JazzBassillen »

Har du sökt för denna kioskofobi?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

JazzBassillen skrev:Har du sökt för denna kioskofobi?
Vad menar du nu? Jag har ju cykellarm :shock:

Användarvisningsbild
Salsaslas
Medlem

Inlägg av Salsaslas »

Måste testas, skicka ett till mig
Grundtoner, räcker inte det? OK kvintar också, mer ters jag inte!

Squier P-bas (från Indonesien)
Yamaha BB 405 (nyfixad av Christian)
Bandlös Eagle fyra
Marshall Bassstate B30 (inte många watt där)
Hughes & Kettner Bassforce 100W
Skriv svar