Ord och inga visor.....

AMEN.joachime skrev:Grejen är att vissa saker går att fixa i mixen och att det krävs skicklighet som artisten/producenten ofta saknar. Sedan är det ofta inget spännande eller roligt jobb att utföra. Belöningen ligger i resultatet. Och att man ser till att ta betalt.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Precis.Nick skrev:Fast det borde väl vara trevligare att mixa något som låter bra redan från grunden?
Jo, det är just det man kan. Om man har lärt sej teknikerna som krävs, är analytisk som fan och får betalt som gör det värt det.Irbit skrev: Man kan inte polera en bajskorv.
Tapatalk via mobilen
Det som är dåligt inspelat är vanligtvis samtidigt förknippat med en fjantbudget. Eller ens någon budget över huvudet taget. Att "fixa det i mix" kan i slutänden kosta mer än att spela in det ordentligt från början.f-bass skrev:Jo, det är just det man kan. Om man har lärt sej teknikerna som krävs, är analytisk som fan och får betalt som gör det värt det.Irbit skrev: Man kan inte polera en bajskorv.
Tapatalk via mobilen
har fått mången bajskorv att skina...
Om man inte har en massa att vinna på det själv, i fråga om deg eller ngt annat, så finns det väl ingen anledning att i vuxen ålder sitta och rädda andras dynga. jag trodde inte att det var DET vi snackade om.Irbit skrev:Det som är dåligt inspelat är vanligtvis samtidigt förknippat med en fjantbudget. Eller ens någon budget över huvudet taget. Att "fixa det i mix" kan i slutänden kosta mer än att spela in det ordentligt från början.f-bass skrev:Jo, det är just det man kan. Om man har lärt sej teknikerna som krävs, är analytisk som fan och får betalt som gör det värt det.Irbit skrev: Man kan inte polera en bajskorv.
Tapatalk via mobilen
Jag trodde att det handlade om lite humor och en rolig bild och ingenting annat. Jag VET vad man kan göra om man har rätt kompetens och rätt verktyg. Den biten känner väldigt många här till. Allt är inte alltid på brinnande allvar, f-bass. Nu handlade det om Liam Neeson, som inte ens är ljudtekniker. Och en skojjig bild. Sen kan jag personligen bli lite frustrerad av att få andras dåliga förarbete i knä´t ibland. Det är MYCKET roligare att mixa någonting som faktiskt är bra gjort från början. Vilket Nick var inne lite på tidigare..... Kvalitet är KUL. Men nu var det mest på kul och ingenting annat.f-bass skrev:Om man inte har en massa att vinna på det själv, i fråga om deg eller ngt annat, så finns det väl ingen anledning att i vuxen ålder sitta och rädda andras dynga. jag trodde inte att det var DET vi snackade om.Irbit skrev:Det som är dåligt inspelat är vanligtvis samtidigt förknippat med en fjantbudget. Eller ens någon budget över huvudet taget. Att "fixa det i mix" kan i slutänden kosta mer än att spela in det ordentligt från början.f-bass skrev:Jo, det är just det man kan. Om man har lärt sej teknikerna som krävs, är analytisk som fan och får betalt som gör det värt det.Irbit skrev: Man kan inte polera en bajskorv.
Tapatalk via mobilen
jag trodde mer att detta handlade om "det går inte att rädda skit" för det gör det om man är duktig och har verktygen.
Mäh! Nu känner jag mej onämnd!TDHP skrev:Det här handlar väl som vanligt egentligen väldigt lite om det faktiska ämnet i tråden och mer om att människor som inte riktigt trivs med varann har väldigt svårt att bara försöka ignorera den andre utan ständigt måste hävda sin rätt eller uttrycka sin åsikt, no mather what. Ingen nämnd, ingen glömd...
Och vad är det faktiska ämnet i tråden? Jag trodde det var att fixa eller inte fixa saker i mixen.TDHP skrev:Det här handlar väl som vanligt egentligen väldigt lite om det faktiska ämnet i tråden
Nej nej, det var bara en tokig bild med lite snack om att mörda ngn. hade inget att göra med studio. Kanske ngn moderator kan flytta tråden till lämplig plats........joachime skrev:Och vad är det faktiska ämnet i tråden? Jag trodde det var att fixa eller inte fixa saker i mixen.TDHP skrev:Det här handlar väl som vanligt egentligen väldigt lite om det faktiska ämnet i tråden
+1. För övrigt kan ju kanske någon moderator radera tråden om ni finner det lämpligt. Det skulle inte göra mig någonting. För det är nämligen inte första gången som jag lagt upp en glimten-i-ögat-tråd här som en viss person bestämt sig för att trascha sönder. Och efter gårdagskvällen/natten är jag ganska trött på skit, för att vara helt ärlig. Stort tack till moderatorerna för att ni fick stopp på DEN skiten i alla fall.TDHP skrev:Det här handlar väl som vanligt egentligen väldigt lite om det faktiska ämnet i tråden och mer om att människor som inte riktigt trivs med varann har väldigt svårt att bara försöka ignorera den andre utan ständigt måste hävda sin rätt eller uttrycka sin åsikt, no mather what. Ingen nämnd, ingen glömd...
Stackars ever-oskyldige irrbritt....Irbit skrev:Och efter gårdagskvällen/natten är jag ganska trött på skit, för att vara helt ärlig. Stort tack till moderatorerna för att ni fick stopp på DEN skiten i alla fall.
Radera gärna den här tråden. Det var nog sista gången jag försökte skojja till det på det här forumet.