Köpråd Bas och Förstärkare
-
- Medlem+
Köpråd Bas och Förstärkare
Hallå. Ska köpa ny bas och ny förstärkare. Kommer ha ca 15000 kr att röra mig med. Jag är inte nybörjare utan har spelat i många år. Vill köpa en Warwick, Spector eller Fender Jazz.
Vad skulle ni göra i min sits? Lägga mer pengar på basen än på förstärkare? Eller tvärt om? Känns som att basen kan jag ha i många år medans förstärkare kanske byts ut.
Vad tror ni?
Vad skulle ni göra i min sits? Lägga mer pengar på basen än på förstärkare? Eller tvärt om? Känns som att basen kan jag ha i många år medans förstärkare kanske byts ut.
Vad tror ni?
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Köpråd Bas och Förstärkare
Vad hade du tidigare för förstärkare och högtalare? Det gör det lite lättare för folk att ge råd.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
-
- Medlem+
Och vad spelar du för musik !?
Rent generellt så köp begagnat . Man får väldigt mycket mer för pengarna .
Rent generellt så köp begagnat . Man får väldigt mycket mer för pengarna .
Fårfiol -98.
- BBQV
- Forumvärd
Begagnatmarknaden är stendöd. Just nu så kan du få en riktigt bra bas och en herrejössesstärkare för 15000.
- GandhiMK2
- Medlem++
Det är lite svårt att förhålla sej till....lite som att säga "jag har 100 000 och behöver ett fordon, vilket ska jag köpa?" 
Är det viktigt att det står fender på den eller är det viktigaste att den låter bra och känns ok?
Gå in på 4 sound eller vilken butik med mycket basar som helst och prova dej igenom deras sortiment. Helt ofta lyckas jag hitta basar för ett par tusen som jag skulle ta vilken dag i veckan hellre än att lägga 15 på en liknande som ifs kanske har bättre mekanik eller nåt bara för att det står rätt namn på den.