Bussfrakt

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Jazzå
Medlem

Bussfrakt

Inlägg av Jazzå »

Vad täcker försäkringen som jag hört om? Har min shine r-b bara med original soft case vågar man skicka eller säkrast att hoppa skicke affär
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Bussfrakt

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag brukar förstärka med kartong rumt softcase, har aldrig haft problem med bussgods och instrument.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
obzen
Medlem

Inlägg av obzen »

Min TKS 4*12 vart krossad av bussgods. Dom påstod att den var för dåligt emballerad och vägrade ge mig ersättning för att laga lådan.
http://www.myspace.com/hateammoofficial" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/wwwdaemonicusnu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Re: Sv: Bussfrakt

Inlägg av jisac »

Jazzå skrev:Vad täcker försäkringen som jag hört om? Har min shine r-b bara med original soft case vågar man skicka eller säkrast att hoppa skicke affär
Om du bor i närheten av en musikaffär så kan du ju alltid fråga dem om de har en kartong att skicka i.

För egen del har jag lärt mig att det inte finns något som heter 'för mycket' emballage. Dessutom bör det vara ett vadderat mellanrum mellan kartongen och godset.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Sv: Bussfrakt

Inlägg av Eagle Hazze »

jisac skrev:
Jazzå skrev:Vad täcker försäkringen som jag hört om? Har min shine r-b bara med original soft case vågar man skicka eller säkrast att hoppa skicke affär
Om du bor i närheten av en musikaffär så kan du ju alltid fråga dem om de har en kartong att skicka i.

För egen del har jag lärt mig att det inte finns något som heter 'för mycket' emballage. Dessutom bör det vara ett vadderat mellanrum mellan kartongen och godset.
Jag håller med , packat med bubbelplast, kartong och mycket gaffatejp.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

obzen skrev:Min TKS 4*12 vart krossad av bussgods. Dom påstod att den var för dåligt emballerad och vägrade ge mig ersättning för att laga lådan.
Ja det var ju inte så snyggt gjort av bussgods, jag har aldrig skickat baslådor med dem utan bara instrument.
Jazzå
Medlem

Inlägg av Jazzå »

Nä kartonger kan man väl uppbringa +bubbelplast. Mest man är ju lite mer orolig för det är neckthru lite besvärligare om det skulle hända något. Men som tiderna är idag med försäljning ska man bara vara glad kanske o skicka :)
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Du vet säkert detta men jag skriver det ändå, stäm av strängarna så de hänger rejält innan transport.
Skriv svar