Än igen fått för mig att jag ska ha ett delay. Behöver tips på prisvärda helst med tap-funktion.
Beggpris funkar bäst. Mer så jag vet vad jag ska hålla utkik efter.
3siffriga priser om det finns. Bring it on
Delay förslags hjälp?
- slarvid
- Medlem+
Delay förslags hjälp?
Starkare: ardbeg, springbank
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Re: Delay förslags hjälp?
Det finns ju Boss DD7 eller nåt som har tap-funktion...

Dessa borde gå få tag på begagnat...
Annars har jag lånat hem ett super-delay på prov, men det är fyrsiffrigt, fast inte så farligt. TC Electronic Flashback X4. Super so far. Det har looper också...

Det blir nog kvar...

Dessa borde gå få tag på begagnat...
Annars har jag lånat hem ett super-delay på prov, men det är fyrsiffrigt, fast inte så farligt. TC Electronic Flashback X4. Super so far. Det har looper också...

Det blir nog kvar...
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
- motorman
- Medlem+
Boss DD-7 har visserligen en massa valmöjligheter men det viktigaste för ett Delay är enligt mitt tycke
att det låter varmt och musikaliskt annars kommer man aldrig vilja stampa till med foten på pedalen. Med dessa adjektiv menar
jag kanske att jag föredrar Analogt Delay. Har dock ej testat tillräckligt många för att veta säkert.
Jag gillar iaf MXR Carbon Copy.
Jag har fått för mig att den trampan har det gemensamt med min gamla analoga Japan pedal att delayeffekten mest påverkar diskantregistret. Då känns det musikaliskt på så sätt att basen är oförstörd och det blir endast vacker effekt på diskanten.
att det låter varmt och musikaliskt annars kommer man aldrig vilja stampa till med foten på pedalen. Med dessa adjektiv menar
jag kanske att jag föredrar Analogt Delay. Har dock ej testat tillräckligt många för att veta säkert.
Jag gillar iaf MXR Carbon Copy.
Jag har fått för mig att den trampan har det gemensamt med min gamla analoga Japan pedal att delayeffekten mest påverkar diskantregistret. Då känns det musikaliskt på så sätt att basen är oförstörd och det blir endast vacker effekt på diskanten.
- blackparkas
- Medlem++++
Jag skulle kolla in Ibanez nya vintage-delay... har tyvärr inte testat den ännu men jag tycker den verkar lovande... + att den är snygg...
Finns ju TC och annat som gör mycket mer än vad en vanlig enkel Delaypedal gör, som t.ex. Mad Professors Delay... Men... Vetisjutton om t.ex. TC låter BÄTTRE för det...
Deep blue delay eller vad den heter låter ruskigt bra...
Finns ju TC och annat som gör mycket mer än vad en vanlig enkel Delaypedal gör, som t.ex. Mad Professors Delay... Men... Vetisjutton om t.ex. TC låter BÄTTRE för det...
Deep blue delay eller vad den heter låter ruskigt bra...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- slarvid
- Medlem+
- AndersB
- Medlem
Snygg-Ibanezen har tap-funktion (skitstor bild pga snygg som tidigare nämnt):

Demo på tuben: http://youtu.be/tIAA6L6b2go

Demo på tuben: http://youtu.be/tIAA6L6b2go
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
- blackparkas
- Medlem++++
Ooooh... Dreggel!!!
Den där vill man ju ha bara för att den är snygg!!
Den där vill man ju ha bara för att den är snygg!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215