Har för mig att nån hade ett bra knep att få fast "bladet" på typ Fenderstämmisar som glappar i axelfästet! Hur göra?
Lim eller lod funkar ju bara tillfälligt. Eftersom man vrider på dem åt båda hållen hela tiden så lossnar det snart igen. Klart man kunde tigsvetsa, men då sabbar man definitivt kromet.
Skallrande stämskruvar!
- TDHP
- Forumvärd
Skallrande stämskruvar!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Problemet är att det inte finns nån nit på Ric-kopian.Danne skrev:Jag borrade ur niten på min Epi EB-0 och satte en m3-skruv och mutter och drog ihop. Det är inte så förfärligt iögonfallande men stabilt jämfört med nitkonstruktionen.
"Bladet" sitter bara inkilat i "gaffeln" och denna har fått en smäll nån gång så den inte sitter tight längre.
Ser ut som denna ungefär.

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
Då borrar vi ett hål - som inte behöver gå helt igenom - och slår i en liten låssprint. Finns säkert i "braåhalådan" på klubben...TDHP skrev:Problemet är att det inte finns nån nit på Ric-kopian.Danne skrev:Jag borrade ur niten på min Epi EB-0 och satte en m3-skruv och mutter och drog ihop. Det är inte så förfärligt iögonfallande men stabilt jämfört med nitkonstruktionen.
"Bladet" sitter bara inkilat i "gaffeln" och denna har fått en smäll nån gång så den inte sitter tight längre.
Ser ut som denna ungefär.