Jag har slutligen (ännu en gång i den oräkneliga ordningen) bestämt mig för att bygga ett pedalbord, denna gång utan en massa pedalpreampar, med bara effekter och stämmare. Så här kommer det att bli:
- Korg PitchBlack+ som inte sitter i signalkedjan, med anslutning från två instrument/preampar/förstärkare
- Mono-loopen: EBS BassIq > EBS MultiDrive > EBS MultiComp > EBS OctaBass > EBS DPhaser
- Stereo-loopen: TC Corona Chorus > TC Flashback X4 delay > TC Hall of Fame reverb
Sen är min tanke att footswitchen till min Eden Navigator ska få plats också, eventuellt en EBS MicroBass II för elkontran. Vi får se. Jag har ett EBS demobord i två våningar med plats för 14 standardpedaler, men det börjar bli lite fullt.
Bilder kommer...
Nytt pedalbord under uppbyggnad
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Nytt pedalbord under uppbyggnad
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox