Dock är det mest bara för att planera pedalinköp så mycket som möjligt så att inte pengarna hamnar på mer spontana saker.
Hade en EHX Small Clone som lät skitbra och var riktigt bra förutom en liten grej, och det var att man tappade lite av det lägre registret.
Spanade in MXR's Bass Chorus Deluxe men den känns överflödig då jag skaffat en kalas-flanger.
Men jag har siktat in mig lite på några stycken som jag tycker verkar intressanta.
1. Analog.Man - Mini Chorus
Just för att den tydligen ska vara en klon på Small Clone (vad jag hört) och för att den kan bibehålla de lägre frekvenserna och ge det här tjockare soundet som jag gillar! Dock rätt mycket pengar att ge för den.
2. Mad Professor - Electric Blue Chorus
Verkar intressant med blendratten där jag kan tänka mig att den kan göra så att man kan skapa ett och annat intressant sound som skulle kunna vara trevligt. Och sen att det bara är depth och rate utöver det är kalas. Enkelhet är något som uppskattas. Har dock ingen aning om hur den låter till bas. Lite billigare än Mini Chrous.
3. MXR - Analog Chorus
Mer rattar men mer möjligheter. Får intrycket av att den är typ nästan Bass Chorus Deluxe fast utan flanger och X-Over.
Låter riktigt trevligt baserat på de klippen jag spanat in. Billigast och nästan alla de MXR-pedaler jag testat har jag varit imponerad av.
Folks erfarenheter av dessa pedaler och även andra för den delen hade varit trevligt att höra!
Om någon har ett annat tips så är det definitivt intressant.