S: Washburn Chicago tour 24 A20K BBR

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
gavelli
Nykomling

S: Washburn Chicago tour 24 A20K BBR

Inlägg av gavelli »

Jag är sugen på något nytt och har lite för många gitarrer så nu får några lämna. Till exempel denna Washburnen. Den är byggd i Japan och jag tror årsmodellen är 1985. Den ingick i Washburns Chicago tour 24-serie och är tillverkad i Matsumoku. En bra, ovanlig och jäkligt snygg gitarr!

Skön hals tillverkad i lönn med rosewood-bräda. 25.5". Kroppen är gjord av solid ask. Splitbara humbuckers som låter mycket bra. De är inte jätteheta men absolut inte klena. Jag har för mig att de mäter runt 10-11k.

Stallet är Washburns eftertraktade, ovanliga och omtyckta Shift 2001/Wonderbar. Det fungerar som ett Floyd men är bättre, stabilare och mycket enklare att stränga om. Dessutom kräver inte detta stallet att kroppen ska karvas ur för att det ska passa. Håller stämningen perfekt. Bara de här stallen kan gå för mellan 1000 och 2000kr!
Jag har tidigare haft ute den här för 5700 men sänker nu till 4200kr vilket är ett förbaskat bra pris. Tyvärr saknas svajarmen och gitarren skulle må bra av en intonering/justering. Kan skicka den mot fraktkostnad!

Kom med bytesförslag! Extra intressant:
Akustisk 6- eller 12-strängad
Går i planer på att ge mig på 7-strängad elgitarr så en sådan hade varit trevligt
Förstärkare
Elpiano/keyboard
Kanske en Boss OC-2

Elgitarrer är ju alltid intressant. Byter gärna till mig något billigare + casholas!

http://www.matsumoku.org/models/washbur ... b.jpg.html

Bild

Bild
gavelli
Nykomling

Re: S: Washburn Chicago tour 24 A20K BBR

Inlägg av gavelli »

bump
Skriv svar