OBS totalt elokunnig ägare OBS
Jag handlade en pedal här för ett tag sedan. En Digitech bass synth wah. Kul liten sak, men det följde med ett brum som hörs som jordfel när strömkabeln kopplas in i fueltanken.
Jag har faktiskt inte kikat i den om det sitter batteri i. Kan det påverka och orsaka brummet?
Eller är det nåt vajsing med min fueltank classic?
Kan jag göra något åt detta?
Brummande pedal
- Foxbat
- Medlem++
Brummande pedal
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
-
- Medlem
Re: Brummande pedal
Testa alla möjliga kombinationer av kablar, pedal och strömförsörjning för att ta reda på var problem är. Brummar det med fueltanken med andra pedaler? Brummar din digitech med annan strömförsörjning? Är någon kabel kass?
- Foxbat
- Medlem++
Ja, där började jag också. Hade pedalen ensam, testade olika utgångar på fueltanken, testade olika kablar, bytte telekablar, bytte stärkare.
Dagen efter kikar en kompis på det och då är det ok. Allt brum är borta och han testar olika uppsättningar men inget gör att det brummar!
Jag vet inte varför, men nu är det normalt igen. Skit bakom spakarna kan det vara.
Dagen efter kikar en kompis på det och då är det ok. Allt brum är borta och han testar olika uppsättningar men inget gör att det brummar!
Jag vet inte varför, men nu är det normalt igen. Skit bakom spakarna kan det vara.
(C) Handicamp
-
- Medlem++
Det är väl för att det inte är isolerade utgångar på Fueltanken? Har en polare som har typ exakt samma problem som kommer och går.
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- Foxbat
- Medlem++
-
- Medlem++
Fast det finns väl flera sorters Fueltanks? Finns väl de som har isolerade och de som inte har det.
Den som jag tänker på är den ljusblå versionen. Heter den Junior eller nåt?
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- Foxbat
- Medlem++
Jo, det finns det ju. Jag testade att driva fem pedaler med den medföljande daisy-chainsladden och då var det helt ok i brumnivå. Jag behöver 8 anslutningar så det lutar åt att byta mot en Cioks DC-8 nu.
(C) Handicamp
- Foxbat
- Medlem++
Den ljusblå har jag, Classic.Markooo skrev:Fast det finns väl flera sorters Fueltanks? Finns väl de som har isolerade och de som inte har det.
(C) Handicamp