Boende i Sthlm?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
masshysteri
Medlem

Boende i Sthlm?

Inlägg av masshysteri »

Hej...

Sitter i en jävligt kärvig situation där jag inte har någonstans att bo, eller i princip har någonstans att ta vägen ens. (inga päron, inga syskon som kan ställa upp, mina vänner är trötta på att jag ska behöva bo på deras soffa hela tiden..).

Har ett timanställningsjobb där jag inte vet hur många timmar i månaden jag får, så vet aldrig hur mycket lön jag kommer få. Självklart söker jag jobb löpande (utan några direkta resultat).. Är 23 år och försöker göra det bästa jag kan ur situationen. Men det börjar bli hopplöst..

Hur skulle ni gjort i en sån här situation? Har ni rent utav ett rum jag kan få hyra? Vad är era tips och trix?

Tål att tilläggas är att jag har snackat MÅNGA ggr med både soc och arbetsförmedlingen, och de hjälper föga. Eller ingenting alls faktiskt, trots att jag har sagt till de flera ggr att jag behöver ekonomisk hjälp etc.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Re: Boende i Sthlm?

Inlägg av Hågge »

Låter jobbigt!
Det kan vara tufft och svårt när man inte har nära o kära som kan hjälpa till på olika sätt. Jag skulle ha sökt mig till någon form av utbildning som ger möjlighet till studielån. kanske en skola/ folkhögskola där det finns möjlighet till boende. Hagabergs folkhögskola är ett tips. Utbildning ökar ju också chanserna till ett jobb i framtiden.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Om nu inte Stockholm är så viktigt så skulle jag dra uppåt, Umeå, Sundsvall. Där gillar man en ökad folkmängd.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+

Inlägg av Bachbarian »

http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vagen- ... tbildning/" onclick="window.open(this.href);return false;

och vips, så har man löst boende, utbildning och jobb.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, kolla lite med folkhögskolorna.

Lidingö Folkhögskola t.ex.
Jag gick där i 2 år och sedan bodde jag kvar ett år till, fick slagga på annat håll en månad först innan de visste riktigt hur det såg ut med beläggningen under hösten men sedan fick jag ett rum.
Funkade fint och var inte särskilt dyrt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar