Jag har ett dilemma. Min gamla P-78 har en väldigt osnygg fräsning för två J pickuper

Hur skulle ni gjort?
Behållt som den är eller sätta fräsen i den och routa upp och fylla igen?
/Göran

Jodå det går ju förstås. Jag hade en inkopplad J och en tom tidigare. Men det är just det där med dubbla som känns lite hemmatrimmat och fånigtB-Å Åhs skrev:Stoppa i 2 J mickar eller kanske bara attrapper
Japp, Ungefär så tänker jag. Går det så går det annars annan färg. Originalmickarna har jag inte heller så det är en player helt klart. Oavsett, en bra kropp och en formidabel hals till.TDHP skrev:Allvarligt talat så skulle jag nog fräsa ett fyrkantigt hål och lägga i en ny träbit och sen försöka återskapa nyansen runt omkring så gott det går. Blir det inte bra så går det ju att lacka om den. Originalvärdet är ju ändå borta så att säga.
Jodå det går ju förstås. Jag hade en inkopplad J och en tom tidigare. Men det är just det där med dubbla som känns lite hemmatrimmat och fånigtB-Å Åhs skrev:Stoppa i 2 J mickar eller kanske bara attrapper
Santpeppe skrev:Kan ju tycka att detta tillhör basens historia. Låt det vara å lira å var glad:)