skicka förstärkare till usa
-
- Medlem
skicka förstärkare till usa
finns en snubbe i usa som vill köpa en stärkare av mig, men då jag aldrig skickat något över atlanten förut vet jag inte vad som blir bäst och ja...billigast. Känns drygt att han ska behöva betala 5000sek+ bara för frakten liksom. Att packa väl och slå in rören separat osv har jag redan koll på, så det är mer vem jag kan vända mig till som jag inte riktigt vet. Hittade nån sida som hette fraktjakt.se som verkade rätt så lätt att förstå sig på. Nån som har erfarenhet av detta?
- TDHP
- Forumvärd
Re: skicka förstärkare till usa
Är det ens möjligt att som privatperson skicka elektronik till US efter 9-11? :/
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Body&Soul
- Medlem+
Ja det borde det väl vara. Har skickat mätutrustning bl.a. laser till USA för något år sedan. Gick med UPS vill jag minnas. Sen att grejorna tog den låånga vägen via knäppa destinationer är en annan sak.
- hitman
- Medlem++
Varning för blåsning?obelisk skrev:finns en snubbe i usa som vill köpa en stärkare av mig, men då jag aldrig skickat något över atlanten förut vet jag inte vad som blir bäst och ja...billigast. Känns drygt att han ska behöva betala 5000sek+ bara för frakten liksom. Att packa väl och slå in rören separat osv har jag redan koll på, så det är mer vem jag kan vända mig till som jag inte riktigt vet. Hittade nån sida som hette fraktjakt.se som verkade rätt så lätt att förstå sig på. Nån som har erfarenhet av detta?

Det finns sällan skäl för någon utomlands att köpa en stärk från Sverige. Vi brukar ju vara mycket dyrare än t.ex. USA. Vad är det för stärkare, är det någon udda samlarpryl? Annars, se till att få betalt i förskott.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!

-
- Medlem
En simms watts ap100 från sent 60-tal. Det kryllar inte precis av dem i usa så det är därför han vill ha den skickadhitman skrev:Varning för blåsning?obelisk skrev:finns en snubbe i usa som vill köpa en stärkare av mig, men då jag aldrig skickat något över atlanten förut vet jag inte vad som blir bäst och ja...billigast. Känns drygt att han ska behöva betala 5000sek+ bara för frakten liksom. Att packa väl och slå in rören separat osv har jag redan koll på, så det är mer vem jag kan vända mig till som jag inte riktigt vet. Hittade nån sida som hette fraktjakt.se som verkade rätt så lätt att förstå sig på. Nån som har erfarenhet av detta?![]()
Det finns sällan skäl för någon utomlands att köpa en stärk från Sverige. Vi brukar ju vara mycket dyrare än t.ex. USA. Vad är det för stärkare, är det någon udda samlarpryl? Annars, se till att få betalt i förskott.
- hitman
- Medlem++
Ah, då förstår jag