Intressekoll: Lönt att ta med till Örebro?

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
dereborn

Intressekoll: Lönt att ta med till Örebro?

Inlägg av dereborn »

Har börjat rota i swap-träsket... Kommer inte att få plats i bilen! Därför undrar jag om det är nån idé att ta med följande:

Ibanez EPP400; Rackmonterad programmerbar loopmojäng från 80-talet. 5 st loopar(varav 3 stereo) som man lägger i valfri ordning och sparar ner som patchar. D.v.s. sätt alla dina analoga pedaler bak i en rack, o bygg patchar som du vill, ibland vill man ha disten först, ibland sist - inga problem! Alltihop styrs av en footcontroller via en 10m lång DIN-kabel! Googla på den om du är intresserad...
Fruktansvärt bra grej, har inte bestämt riktigt om jag ska behålla eller sälja. Inte snorbillig.

Phonic P8: Största aktiva Phonic -monitorerna (P8) till hemmastudion. Fula, men funkar. (skruvhål etc.)

Kassettdäck Technics RSB 505 genomgånget o fiiiint!

Rexer VX102DR True Diversity Wireless system. Behöver justeras.

Säljer inte innan Örebro, men kanske efter!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Vad är det för trådlöst och vad betingar det för typ av peng?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
dereborn

Inlägg av dereborn »

Geddy_Lee skrev:Vad är det för trådlöst och vad betingar det för typ av peng?
Dom jag har sett på nätet har gått för 3-500 dollar. Detta behöver justeras/pillas med. Alltså billigare. Förklarar o pekar live. Prislappen sitter på vid swapet. (Senast använt på Itajp-turnering 2003)
dereborn

Inlägg av dereborn »

Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Köp den, jag har haft en själv. ;)
Funkar mycket bra, även fast modellen har 20 år på nacken.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

dereborn skrev:
Geddy_Lee skrev:Vad är det för trådlöst och vad betingar det för typ av peng?
Dom jag har sett på nätet har gått för 3-500 dollar. Detta behöver justeras/pillas med. Alltså billigare. Förklarar o pekar live. Prislappen sitter på vid swapet. (Senast använt på Itajp-turnering 2003)
Jag tänkte mest om det är ett system som låter bra och funkar.
Vad jag hört så snor de billigare systemen frekvenser i ett område som inte så bra när man baserar. :wink:
Kan vara intressant, om det är rätt peng....och vad det menas med att det behöver pillas med. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
dereborn

Inlägg av dereborn »

MikeO skrev:Köp den, jag har haft en själv.
Funkar mycket bra, även fast modellen har 20 år på nacken.
Vad jag hört så snor de billigare systemen frekvenser i ett område som inte så bra när man baserar.
Jag har använt den på 300 covergigs, 2 Carolaturnéer, 2 stora Itajpturnéer o en liten, och en hoper strögigs. Det skulle jag inte ha gjort om det låtit tunt om basen i systemet!

La ner det när min beltpack gick sönder (fast frekvens), men så - efter att jag köpt ett nytt dyrt beyerdynamic system - hittade jag ett beggat beltpack med RÄTT frekvens! Då lånade gitarristen systemet på ytterligare en E-type-turné.

Skrämde liv i den nyss, för att Mackan som gitarrar m E-typen ville testa. (Gitarrister är ett sniket släkte). Andra repdagen började det uppstå "drop-outs" (första dagen funkade perfekt), så han la ner det. Å andra sidan rådde fullständig frekvensångest i prodreplokalen, telefoner kom o gick etc etc.

Jag har öppnat beltpacken o det sitter 2 justerskruvar på kretskortet, troligen det som heter "squelch" på komradio. Man behöver alltså förmodligen kalibrera o greja lite.

Annars är det alltså ett "true diversity"-system. Dvs två separata sändare/mottagare på samma frekvens. Får man dropouts på den ena, så hoppar den andra in o tar över osv.

Har funkat klockrent alla år jag använt det.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Vad hade du tänkt för pengar för kassetdäcket?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn

Inlägg av dereborn »

Klopper skrev:Vad hade du tänkt för pengar för kassetdäcket?
300?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Du har PM!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar