Dissa och hissa!

Ingrosso Junior hade den IMHO enda riktiga låten i kväll. Och han gick följaktligen direkt till final.
Jaja, men det är ju faktiskt musik på bästa sändningstid en lördagkväll. Det sker blott en gång per år! (okej då, fyra + final)
Jag tror mest på det senare. Låten var ju, som han själv nästan påpekade en slätstruken Michael Jackson-rip off. Och det förvånade mig att han, med sin bakgrund inte gjorde ett bättre dansframträdande. Det var lamt.AlbinH skrev:Eller så var det Ingrosso juniors animala magnetism som fixade röstsiffrorna!![]()
Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.
Jag tyckte nog den var bäst igår jag...Per skrev:Jag tror mest på det senare. Låten var ju, som han själv nästan påpekade en slätstruken Michael Jackson-rip off. Och det förvånade mig att han, med sin bakgrund inte gjorde ett bättre dansframträdande. Det var lamt.AlbinH skrev:Eller så var det Ingrosso juniors animala magnetism som fixade röstsiffrorna!![]()
Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu!
HejBasmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.
Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.
Vad glad jag blir!! Epiphone i TV!Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.
Auto tunekommentaren gällde inte honom men ett par andra.fieldflower skrev:Jag tyckte nog den var bäst igår jag...Per skrev: Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu!
Snyggt baslir, men vad långt hår du hade fått.Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.
Hur vet du det om du inte tittade...Roger Hedin skrev:Frun och jag tittade på Monica Z på SVTPlay istället. Betydligt trevligare musik...
Fantastiskt bra bas, särskilt för de pengarna! Grymt bra i studio!AlbinH skrev:Vad glad jag blir!! Epiphone i TV!Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.'
Jag har nog snöat in lite på Epiphone! Har faktiskt fem st..
Och dessutom är en av huvudrollerna en basspelare.fieldflower skrev:Hur vet du det om du inte tittade...Roger Hedin skrev:Frun och jag tittade på Monica Z på SVTPlay istället. Betydligt trevligare musik...
Monica Z är en bra film dock. Får nog se den igen snart...
Nog bara ljudet från Epi:n i TV, i bild var det en fiolbas typ Höfner.AlbinH skrev:Vad glad jag blir!! Epiphone i TV!Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.'
Ingen musik, bara leadsång, är live i det programmet så ja.mrbaloo skrev:Nog bara ljudet från Epi:n i TV, i bild var det en fiolbas typ Höfner.AlbinH skrev:Vad glad jag blir!! Epiphone i TV!Basmagnus skrev:Jag spelade för övrigt basen på den låten. (Epi Casady m chromes, VT-preamp med lite dist och sen in i Retrospec Squeezebox)mrbaloo skrev:Men Kikki hade ju i alla fall en bas på scenen.'
Dom har aldrig använt Autotune i melodifestivalen på leadsångare. Hur den inspelade bakgrundskören är inspelad kan ju ingen ha åsikter om och den är med stor sannolikhet autotunad.Per skrev: Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Där har du större insyn än jag och det var mest ett raljerade uttalande. Då var det väl behovet, som var ovanligt stort den här omgången.GandhiMK2 skrev: Dom har aldrig använt Autotune i melodifestivalen på leadsångare.