Ohh, va roligt att det är fler på forumet som lyssnar på Renaud. Han är ju så otroligt bra!
Jag kan verkligen, verkligen, verkligen rekommendera skivan Navigatore med honom. En av de bästa skivor jag har hört faktiskt. Otroligt duktiga musiker som han omger sig av på den skivan också. Särskilt "rytm-sektionen" =)
Han har även gjort en skiva tillsammans med dragspelaren som spelar på Navigatore, Jean-Louis Matinier, där de spelar som en duo. Otroligt bra skiva det också, om än inte riktigt lika "svängig" som Navigatore.
Jäklar vad sugen jag blev på att lyssna på Navigatore nu, måste gräva lite i CD-kartongerna =)
Indigo skrev:Han har även gjort en skiva tillsammans med dragspelaren som spelar på Navigatore, Jean-Louis Matinier, där de spelar som en duo. Otroligt bra skiva det också, om än inte riktigt lika "svängig" som Navigatore.
"Fuera", den är så sjuuuuuuukt bra! Kan vara den platta jag lyssnat mest på den senaste tre åren. Snacka om samspelthet och mod att ta ut svängarna...
Indigo skrev:Han har även gjort en skiva tillsammans med dragspelaren som spelar på Navigatore, Jean-Louis Matinier, där de spelar som en duo. Otroligt bra skiva det också, om än inte riktigt lika "svängig" som Navigatore.
"Fuera", den är så sjuuuuuuukt bra! Kan vara den platta jag lyssnat mest på den senaste tre åren. Snacka om samspelthet och mod att ta ut svängarna...