Jag behöver nåt sjysst, gratis program där jag kan klippa film och synka det till ljud. Ska fixa till en liveinspelning där ljudet är upptaget separat. Vad göra?
Okej. Jag vill ju gärna ha något "enkelt". Ska ju, som sagt, bara klippa ihop ljud och bild. Sen ska jag väl göra allt till kortare videor istället för en hel halvtimme non stop.
Imovie för att lägga in och redigera film från videokamera. Väldigt enkelt att använda.
Sen drar du över filmen i Idvd så får kan du göra DVD menyer och liknande super lätt.
marcbass skrev:Köp en Macbook så får du allt du behöver.
Imovie för att lägga in och redigera film från videokamera. Väldigt enkelt att använda.
Sen drar du över filmen i Idvd så får kan du göra DVD menyer och liknande super lätt.
Hehe... han har nog redan dator?
Jag behöver nåt sjysst, gratis program där jag kan klippa film och synka det till ljud
knedy skrev:videomach använde jag för ett par år sen, var väl inte så bra men rätt enkelt.
..Annars har du väl windows movie maker?
Det kanske jag har! Du är så smart, knedü!
Men det blir väl inte helt smidigt med WMM om du har film och ljud åtskilt? Då blir det väl till att först synka hela filmen med allt ljud och sen göra en fil av det.. och sen sätta igång och klippa. I och för sej så kanske det funkar ganska bra ändå..