Jazzbas med Fendermickar
- span
- Medlem
Jazzbas med Fendermickar
Köpte den här på prata bas för ett tag sen, men nu får den gå vidare om någon är intresserad. Prata bas-pris 3300:-
http://www.blocket.se/vi/16426631.htm?ca=23_10_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/16426631.htm?ca=23_10_s&last=1
- span
- Medlem
Re: Jazzbas med Fendermickar
Troligen säger jag. Enligt BBQ som jag köpte den av var det 70-tals fender, men när jag fick för mig att kontrollera var det som stämde bäst med numret under -68. Men jag är ingen expert...rumpeldunken skrev:Woah! Köp den, någon!!! Är mickarna verkligen från -68?
Ballt...Ser ut att vara en skön bas hur som helst!span skrev:Troligen säger jag. Enligt BBQ som jag köpte den av var det 70-tals fender, men när jag fick för mig att kontrollera var det som stämde bäst med numret under -68. Men jag är ingen expert...rumpeldunken skrev:Woah! Köp den, någon!!! Är mickarna verkligen från -68?

- span
- Medlem
Japp, snygg som få (förutom huvudetrumpeldunken skrev: Ballt...Ser ut att vara en skön bas hur som helst!

- BBQV
- Forumvärd
Enligt uppgift från förre ägaren (Per Larsson i Gävle) så är mikarna Fender 70-talare. Stallmiken dog och lindades om av Lundgren. Kroppen kommer från en Pratabasare (kan det ha varit Matte?) och halsen från Marcbass. Stämmisarna är nå't okänt fabrikat som råkade passa och p-skyddet är nytt från Allparts. Skön bas.
Jo...Faktiskt! Kanske att det blir snyggare om man rundar av lite på huvet...längst ner där det ser så spetsigt utspan skrev:Japp, snygg som få (förutom huvudetrumpeldunken skrev: Ballt...Ser ut att vara en skön bas hur som helst!)

- span
- Medlem
Stämmisarna är bytta mot ett par bra mkt bättre, minns dock inte fabrikatet, men de gör sitt jobb!BarbequeVillage skrev:Enligt uppgift från förre ägaren (Per Larsson i Gävle) så är mikarna Fender 70-talare. Stallmiken dog och lindades om av Lundgren. Kroppen kommer från en Pratabasare (kan det ha varit Matte?) och halsen från Marcbass. Stämmisarna är nå't okänt fabrikat som råkade passa och p-skyddet är nytt från Allparts. Skön bas.
- BBQV
- Forumvärd
- BBQV
- Forumvärd
-
- Medlem
- a-row
- Medlem+