Det har varit ett jävla tjat om Bo's "fyrkantiga" gitarr i medierna sen hans död (R.I.P), men som jag ser det var hans yxa rektangulär och inte fyrkantig. Det var fö. Gretsch som custombyggde hans "Big B" redan på femtiotalet. Det har heller inte nämnts ett enda ord om hans maraccasman Jerome Green som skakade loss med sina två par maraccas på ett gäng hits, utan honom hade Diddley aldrig låtit (så bra) som han gjorde. Bring it to Jerome.
DoggyD skrev:men som jag ser det var hans yxa rektangulär och inte fyrkantig.
En rektangel är fyrkantig, så vida den inte är trekantig för då är det en triangel.
En vanlig missuppfattning är att man sätter liketstecken mellan fyrkantig och kvadratisk.
Detta var att från språkpolisen idag, simma lugnt.
DoggyD skrev:Det har varit ett jävla tjat om Bo's "fyrkantiga" gitarr i medierna sen hans död (R.I.P), men som jag ser det var hans yxa rektangulär och inte fyrkantig. Det var fö. Gretsch som custombyggde hans "Big B" redan på femtiotalet. Det har heller inte nämnts ett enda ord om hans maraccasman Jerome Green som skakade loss med sina två par maraccas på ett gäng hits, utan honom hade Diddley aldrig låtit (så bra) som han gjorde. Bring it to Jerome.
Så kan vi ju inte ha d.
Senast redigerad av broder blues den ons 04 jun 2008, 18:56, redigerad totalt 1 gånger.