Visar sig att jag är förstärkarlös till en livespelning imorgon och funderar på möjligheterna att spela utan förstärkare. Är det någon idé att ansluta direkt till en DI-box som kopplas till mixerbord?
Eller finns det andra lösningar, eller borde jag jaga rätt på en förstärkare?
Visar sig att jag är förstärkarlös till en livespelning imorgon och funderar på möjligheterna att spela utan förstärkare. Är det någon idé att ansluta direkt till en DI-box som kopplas till mixerbord?
Eller finns det andra lösningar, eller borde jag jaga rätt på en förstärkare?
Var bor du, om du är sugen på att låna stärk? Annars så brukar jag köra med DI-box direkt in i mixern, fast kanske koppla en od och en eq innan. Brukar funka fint.
Punkster skrev:Var bor du, om du är sugen på att låna stärk? Annars så brukar jag köra med DI-box direkt in i mixern, fast kanske koppla en od och en eq innan. Brukar funka fint.
I Linköping.
Scuba skrev:
cub skrev:
Han menar alltså "Ja koppla via DI-box direkt till mixerbordet och se till att få en ordentlig monitor".
Precis "cub".
Blev lite osäker där, tack för förtydligandet. Alltså; Bas -> DI-box -> mixerbord.
Då borde det lösa sig, tack
TDHP säger fixa en stärkare!
Sen kan du lina den in i mixerbordet ändå om den inte är sdå stor, men en egen, lättrattad stärkare inom räckhåll är alltid the shit tycker jag.
Edit: Största anledningen är att du sällan har "en rejält bra monitor" på plats! Sen är det ju inte fel att lätt kunna ändra ljudbild där du står!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP