Lite djupa funderingar såhär på kvällen

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Matt_Public
Medlem

Inlägg av Matt_Public »

Samuel V skrev:Jag har egentligen inget vettigt att tillföra hit längre.
Men du har i alla fall norra europas ballaste avatar. Bara en sån sak.

Vad beträffar huvudfrågan:
"De gamla säger alltid att tiderna blir sämre. Tiderna är som alltid, de gamla blir sämre."
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Matt_Public skrev:
Samuel V skrev:Jag har egentligen inget vettigt att tillföra hit längre.
Men du har i alla fall norra europas ballaste avatar. Bara en sån sak.

Vad beträffar huvudfrågan:
"De gamla säger alltid att tiderna blir sämre. Tiderna är som alltid, de gamla blir sämre."
Charles Mulholland a.k.a. Chuck for president!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

Liten skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg[/youtube]

EDIT:

:mrhappy:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gibson Thunderbird IV
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Äsch, nu skiter vi i regler, moderatorer och avhoppare. Let´s prata bas, julmust eller vad ni vill. Det har ju funkat bra innan.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

alexon skrev:Äsch, nu skiter vi i regler, moderatorer och avhoppare. Let´s prata bas, julmust eller vad ni vill. Det har ju funkat bra innan.
:tummenupp:
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Ni får inget svar för ni håller på med trams!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a30ysyyuGLE[/youtube]
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+

Inlägg av Basare »

Basare skrev:Jag tror helt enkelt att detta forum mer eller mindre drabbats av en höstdepression. Parkas som fått en rejäl dos sol och bad är ju helt plötsligt överladdad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85rsti ... depression
Jag tänkte skriva nåt om höstdepression på forumet, men det gjorde jag ju redan i oktober förra året så då behöver jag inte göra det nu. Symptomen är liknande även denna höst.
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Många plus på det du skriver Punkster! Tycker det är lite tråkigt att precis allt till varje pris måste diskuteras på forumet, när det blir så mkt rena personliga påhopp och allmänt dålig stämning utav det. Periodvis känns det som att det mesta handlar om att bråka för bråkets skull och att basismen inte längre spelar så stor roll. Tycker dock det var ett bra initiativ att starta ot+, så man slipper se skiten i alla andra forumsdelar. Moderatorerna gör verkligen ett hästjobb för att man ska kunna stå utanför alla politik och religions diskussioner om man vill, genom flytt av trådar o.s.v. Hatten av för er! Dock ganska tragiskt att det ska behöva vara på det sättet här egentligen. Jag känner iaf inte av den riktiga PB-andan på samma sätt längre.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+

Inlägg av Basare »

Basare skrev:
Basare skrev:Jag tror helt enkelt att detta forum mer eller mindre drabbats av en höstdepression. Parkas som fått en rejäl dos sol och bad är ju helt plötsligt överladdad.

Jag tänkte skriva nåt om höstdepression på forumet, men det gjorde jag ju redan i oktober förra året så då behöver jag inte göra det nu. Symptomen är liknande även denna höst.
Just ja, vi är ju mitt i oktober igen.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Basare skrev:
Basare skrev:

Det märks! :plaga:

:lol:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Basare skrev:
Basare skrev:

Jag träffade din bror igår!!! Trevlig rackare. :tummenupp:

//Jan
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+

Inlägg av Basare »

Jan Hellman skrev:
Basare skrev:
Basare skrev:

//Jan
Se där, det var säkert nån whisky inblandad förstås?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Basare skrev:
Jan Hellman skrev:
Basare skrev:
Basare skrev:

//Jan
Se där, det var säkert nån whisky inblandad förstås?
Faktiskt inte. Inte för mig i alla fall. Men han fick i mig en konstig svensk porter. :D Hälsa om du pratar med honom. Jag har inte träffat honom på ett par år nu men det var rackarns trevligt. Han la till mig på Facebook så nu kan vi få tag på varandra. :tummenupp:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

He he, jag började läsa första inlägget som att det var nytt och en reaktion på arkitekt-"diskussionen". Charmigt.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag drabbas alltid av sommardepression och livas upp igen på hösten. Det är lite ovanligare och inget skämt. En av mina största skräckscenarios är att jag skulle vara tvungen att bo i Californien och gå omkring resten av livet varvat med kortbyxor och regnställ. Gillar hösten för då kan jag använda kläder, luften är hög allt drar igång.
Ok jag gillar verkligen varma sommarkvällar om jag ska ta upp något positivt med värme.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+

Re:

Inlägg av Basare »

Basare skrev:
Basare skrev:

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85rsti" onclick="window.open(this.href);return false; ... depression
Åh, ett trendbrott!! Mitt i sommaren den här gången. http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85rsti ... depression" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Lestrange
Medlem+

Re: Lite djupa funderingar såhär på kvällen

Inlägg av Lestrange »

Det humorisitiska i det hela är ju att i fyra år har det sagts "det har blivit så kallt och hårt på sistone, annat var det förr"! :lol: När då, egentligen?
Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

:nickar:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
drop A
Medlem

Inlägg av drop A »

Jag började läsa tråden och trodde den va skriven i dagarna. Kom igenom hela första sidan innan jag la märke till datumen :)
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Men solen skiner och för mig räcker det med ett litet guldkorn då och då för att forumet ska bidra positivt till min vardag.
Och allt går upp och ner ...
Man kanske inte ska ha för höga förhoppningar/Krav på ett sånt här forum .
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Hehe 25 Juli 2006 så blev jag medlem och nog har det gått i vågor sen dess :-)
Vi gamlingar har väl tjafsat klart det mesta vid det här laget. Behövs nog lite nya profiler som tar över facklan.
Själv känner jag inget behov att var så superaktiv sedan ett par år, läser hellre. Kanske någon konkret fråga eller lite OT på sin höjd.
Håller fullständigt med B-Å ÅHs!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

drop A skrev:Jag började läsa tråden och trodde den va skriven i dagarna. Kom igenom hela första sidan innan jag la märke till datumen :)
Det var du inte ensam om. :D
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Skriv svar