Bil fråga

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Vilken BIL??

Chrysler 300C Touring
25
78%
Cadillac SRX
7
22%

Antal röster: 32

Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Svensson skrev:Fråga: Ska jag köpa Chrysler eller Cadillac?

Svar: "Du ska naturligtvis inte köpa nån av dom eftersom det är dumehet och vansinne att åka omkring i såna bilar. Alla borde åka i den minsta, mest miljövänliga bilen men helst ta tåget. Tailandsresor och annan miljövidrig lyxkonsumtion ska man heller inte ägna sig åt. Glöm aldrig bort att tänka logiskt och snusförnuftigt och sätta dig själv på den högsta piedestalen."
Nu börjas det. Vad är det för vits med att försöka förlöjliga ett välgrundat resonemang bara för att man själv inte håller med? Den sista meningen tillförde absolut ingenting.

Tillägg: Vad skulle du svara på frågan "vad ska jag välja för drog; kokain eller amfetamin"?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Grundfrågan var väl Chrysler eller Cadillac om inte jag minns fel?
Och det går ju alltid att lämna en fråga obesvarad!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Klopper skrev:Grundfrågan var väl Chrysler eller Cadillac om inte jag minns fel?
Och det går ju alltid att lämna en fråga obesvarad!
Om man inte bryr sig så lämnar man frågan obesvarad. Jag bryr mig.
Är OT plötsligt inte okej när det blir obekvämt, men alltid annars?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

Håller även med ang miljön...
Vad vi än sysslar med i lilla Sverige kommer det inte göra någon som helst skillnad i det stora hela.[/quote]

suck...fan vad nytt!

och det gäller ju som argument överallt?
på så sätt kan man ju skita i allt.

ja, vad skulle jesus säga?
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

Makten skrev:Ingen av dem. Båda är typiska jag-skiter-i-miljön-bilar för folk som vill synas så mycket som möjligt.
Amerikansk bilfilosofi = idioti.

Nu ska vi se hur länge det dröjer innan någon blir jättearg helt utan anledning.
+1000
R.I.P Jr Eric
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

mög
Senast redigerad av blackparkas den sön 21 okt 2007, 15:07, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

criss skrev:Håller även med ang miljön...
Vad vi än sysslar med i lilla Sverige kommer det inte göra någon som helst skillnad i det stora hela.

suck...fan vad nytt!

Han skulle ha sagt att du skulle läsa hela inlägget och resterande inägg i tråden istället för att rycka ut en mening i mitten.

EDITH:
Skulle vilja tillägga att jag tycker den här tråden är rätt intressant.
Jag hör definitivt till de som väljer en bekväm trevlig körvänlig bil framför miljövänlighet.

EDITH 2: Det är väl förresten självklart att man väljer en bil med komfort och viss prestanda!? Man vill väl inte sitta 3000 mil per år i en bil som det inte finns någon värme i eller som inte är skön att köra långt i t.ex.?
Senast redigerad av blackparkas den sön 21 okt 2007, 15:11, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Marcbass: Jag är på din sida med en stor familjebil, om den inte kommer att användas för ensampendling i det oändliga... Typ köra familjen 1h på söndagseftermiddagen till farmor, 120h bilresor under resten av veckan där du ensam sitter i bilen.
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

blackparkas skrev:
Vad vi än sysslar med i lilla Sverige kommer det inte göra någon som helst skillnad i det stora hela.

suck...fan vad nytt!

Han skulle ha sagt att du skulle läsa hela inlägget och resterande inägg i tråden istället för att rycka ut en mening i mitten.[/quote]

jag har läst hela... det argumentet du drog fram är kanske inte helt hållbart? eller?

det brukar användas när man vill avsäga sig ansvar... men det funkar inte.
R.I.P Jr Eric
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

criss skrev:
blackparkas skrev:

suck...fan vad nytt!

Han skulle ha sagt att du skulle läsa hela inlägget och resterande inägg i tråden istället för att rycka ut en mening i mitten.
jag har läst hela... det argumentet du drog fram är kanske inte helt hållbart? eller?

det brukar användas när man vill avsäga sig ansvar... men det funkar inte.[/quote]

Det är väl klart det inte funkar, men du måste ha missat den biten där jag skriver att det trots allt är bra, om Sverige föregår med gott exempel.

DOCK så tycker jag ni som klagar på att det argumentet inte håller är fåniga. Ni VET mycket väl själva att de vi sysslar med i Sverige spelar ingen som helst roll.

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

FreCKo skrev:Marcbass: Jag är på din sida med en stor familjebil, om den inte kommer att användas för ensampendling i det oändliga... Typ köra familjen 1h på söndagseftermiddagen till farmor, 120h bilresor under resten av veckan där du ensam sitter i bilen.
Stockholmare tänker alltid som stockholmare i sådana här debatter...

Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

blackparkas skrev:
criss skrev:
blackparkas skrev:

suck...fan vad nytt!

Det är väl klart det inte funkar, men du måste ha missat den biten där jag skriver att det trots allt är bra, om Sverige föregår med gott exempel.

DOCK så tycker jag ni som klagar på att det argumentet inte håller är fåniga. Ni VET mycket väl själva att de vi sysslar med i Sverige spelar ingen som helst roll.[/quote]

och du tycker att efter som det inte gör skitstor skillnad vad den enskilde gör så bör alla skita i allt?

eller... eftersom det inte gör så stor skillnad vad jag gör - kan jag ju lika gärna späda på problemet?

-jag har ju inget ansvar pga andras handlingar?

eftersom de andra stjäl, mördar och ljuger - då är det ju naivt att inte stjäla och ljuga själv?

nu drog jag det lite längre men i grunden är det samma moraliska problem. :wink:
R.I.P Jr Eric
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

criss skrev:
blackparkas skrev:
criss skrev:
blackparkas skrev:

suck...fan vad nytt!

DOCK så tycker jag ni som klagar på att det argumentet inte håller är fåniga. Ni VET mycket väl själva att de vi sysslar med i Sverige spelar ingen som helst roll.

och du tycker att efter som det inte gör skitstor skillnad vad den enskilde gör så bör alla skita i allt?

eller... eftersom det inte gör så stor skillnad vad jag gör - kan jag ju lika gärna späda på problemet?

-jag har ju inget ansvar pga andras handlingar?

eftersom de andra stjäl, mördar och ljuger - då är det ju naivt att inte stjäla och ljuga själv?

nu drog jag det lite längre men i grunden är det samma moraliska problem. :wink:[/quote]

Nu tyckte jag allt att du överdrev lite väl mycket...

Jag sa inte att det var ok, men du vet ju att jag har rätt, det spelar ingen roll vad vi försöker göra, om enbart Sverige skulle bry sig.

Som sagt. Jag sa inte att det är rätt att skita i det....

Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Makten skrev: Tillägg: Vad skulle du svara på frågan "vad ska jag välja för drog; kokain eller amfetamin"?
1. Jag gör inte som du, jämnställer Chrysler och Cadillac med kokain och amfetamin.

2. Det finns många saker i den här världen som jag klassar som vansinne och dumheter. Att äga en Chrysler eller att åka till Tailand räknar jag inte dit vilket du uppenbart gör.

3. Jag tycker att det är skitjobbigt med självutnämnda miljöpoliser (och andra former av självutnämnda världsmästare) som promt måste ifrågasätta andra människors sunda förnuft och förmåga att göra kloka val.

Jag förlöjligar ingenting, använder bara dina egna ord. Vad beätraffar den sista meningen så är det precis så jag uppfattar dig men det vet du väl redan. Ta det som feedback.

Återigen (Hela forumet) Vad är mest "rätt" eller "fel"? Att äga en stor bil, en snöskoter, en fritidsbåt, en fyrhjuling eller att ta flyget på semester? Jag tycker bara att det är så enögt att måla upp stora bilar som roten till allt ont.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
criss
Medlem+

Inlägg av criss »

"Jag sa inte att det var ok, men du vet ju att jag har rätt, det spelar ingen roll vad vi försöker göra, om enbart Sverige skulle bry sig.

Som sagt. Jag sa inte att det är rätt att skita i det...."

men det är inte så fel att man ska engagera sig?

så du tycker att alla i sverige ska skita i det?(nu är det ju fan så många fler länder än sverige som har miljölagar)

ingen ska ta något steg mot förändring?
ingen ska ta steg ett?
om steg ett tas ska andra gnälla på att bara ett steg har tagits och att det inte gör någon skillnad?

jaja, man kan ju se det på olika sätt...men glöm inte: christian har alltid rätt! :-)
R.I.P Jr Eric
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:
FreCKo skrev:Marcbass: Jag är på din sida med en stor familjebil, om den inte kommer att användas för ensampendling i det oändliga... Typ köra familjen 1h på söndagseftermiddagen till farmor, 120h bilresor under resten av veckan där du ensam sitter i bilen.
Stockholmare tänker alltid som stockholmare i sådana här debatter...
I can't help it! Jag är skadad från födseln, kommer nog aldrig komma ifrån stads-tänkandet...
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

jag är FÖR stor bil med stor motor när man kör långt!

Att sitta och köra 100 mil i veckan i en skoda fabia är inte någon dröm med 1,2 liters motor som plågas så den drar 0,8-0,9 liter per mil

Nu har jag sagt mitt

Men ja, om alla skulle ha fordon efter behov så att man hade fabia i stan och stadsjeep där de kanske behövs på landsbyggden så tror jag att man skulle vinna mycket
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Criss: Jag fattar vad du menar, men jag tror inte riktigt du fattar vad Parkas menar, för vad han menar, det är att om precis alla länder i världen sket totalt i vad Sverige gjorde, och inte såg det som föredöme eller nåt, utan om sverige var avskärmat från resten av världen, så gör det ingen vidare skillnad i världen hur miljön blir i Sverige. Nu blir det förstås skillnad, men inte alls så värst stor skillnad, däremot så blir det ju skillnad när desto fler länder engagerar sej, och får andra länder att också göra det! Men som sagt, bäckar små! Sluta käbbla nu, pojkar, när Farbror bonzo har rett ut det åt er :twisted: :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Amen Svensson!!!

Criss Skrev:
så du tycker att alla i sverige ska skita i det?(nu är det ju fan så många fler länder än sverige som har miljölagar)
Öh, nej, det var precis det jag INTE skrev...

Jag tycker helt klart om man anser sig ha behov av en stor bil ska man väl för stjärten kunna ha en sådan utan att behöva ha dåligt samvete för att en massa miljöaktivist-studenter som iaf inte har råd med bil eller andra tofflar som inte klarar av att ta körkort tycker att det tär på miljön...
(Det sistnämnda var inte riktat till någon specifik adress)

Bonzo, det var väl inte riktigt så jag menade...
De utsläpp vi har i Sverige är en försumbar del i det stora hela, det är det jag menar. Skulle alla i hela Sverige skrota bilarna så skulle det inte spela någon roll, jorden skulle ändå ta slut...

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:Amen Svensson!!!

Criss Skrev:
Öh, nej, det var precis det jag INTE skrev...

Jag tycker helt klart om man anser sig ha behov av en stor bil ska man väl för stjärten kunna ha en sådan utan att behöva ha dåligt samvete för att en massa miljöaktivist-studenter som iaf inte har råd med bil eller andra tofflar som inte klarar av att ta körkort tycker att det tär på miljön...
(Det sistnämnda var inte riktat till någon specifik adress)

Bonzo, det var väl inte riktigt så jag menade...
De utsläpp vi har i Sverige är en försumbar del i det stora hela, det är det jag menar. Skulle alla i hela Sverige skrota bilarna så skulle det inte spela någon roll, jorden skulle ändå ta slut...
Det var typ det jag menade, iallafall att Sverige helt enkelt bara är en fis i rymden liksom, vad gäller det där.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Men vi har reinfeldt som vill förgå med gott exempel och kanske få med sig världen genom att göra det änu satans dyrare att köra bil..
Gear:

Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Hmmmm

Vilken bil ska ja välja sa ni? :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Chrysler.
Eller Crescent..

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag är jättekluven Marcus!!!

Chryslern är så rå och cool och snygg medans Cadillac är ju liksom Cadillac... lyx!

Men jämför lastutrymmet!!

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Chryslern.. tror de hade en drive på sånna i umeå med Hemi 8:an för 299 000:-
Gear:

Skriv svar