criss skrev:blackparkas skrev:criss skrev:blackparkas skrev:criss skrev:Håller även med ang miljön...
Vad vi än sysslar med i lilla Sverige kommer det inte göra någon som helst skillnad i det stora hela.
suck...fan vad nytt!
och det gäller ju som argument överallt?
på så sätt kan man ju skita i allt.
ja, vad skulle jesus säga?
Han skulle ha sagt att du skulle läsa hela inlägget och resterande inägg i tråden istället för att rycka ut en mening i mitten.
jag har läst hela... det argumentet du drog fram är kanske inte helt hållbart? eller?
det brukar användas när man vill avsäga sig ansvar... men det funkar inte.
Det är väl klart det inte funkar, men du måste ha missat den biten där jag skriver att det trots allt är bra, om Sverige föregår med gott exempel.
DOCK så tycker jag ni som klagar på att det argumentet inte håller är fåniga. Ni VET mycket väl själva att de vi sysslar med i Sverige spelar ingen som helst roll.
och du tycker att efter som det inte gör skitstor skillnad vad den enskilde gör så bör alla skita i allt?
eller... eftersom det inte gör så stor skillnad vad jag gör - kan jag ju lika gärna späda på problemet?
-jag har ju inget ansvar pga andras handlingar?
eftersom de andra stjäl, mördar och ljuger - då är det ju naivt att inte stjäla och ljuga själv?
nu drog jag det lite längre men i grunden är det samma moraliska problem.

[/quote]
Nu tyckte jag allt att du överdrev lite väl mycket...
Jag sa inte att det var ok, men du vet ju att jag har rätt, det spelar ingen roll vad vi försöker göra, om enbart Sverige skulle bry sig.
Som sagt. Jag sa inte att det är rätt att skita i det....