Världspremiär på P2 (skryt content)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Världspremiär på P2 (skryt content)

Inlägg av motorman »

Vår (HOOFFOOT) 18 minuterslåt hade världspremiär på P2 i söndags. :D :D

Jag trodde att man började lyssna på P2 först när man har köpt sommarställe eller gungstol?
Kaleidoskop är dock ett underbart program med sanslöst mysko musik. Kändes som vi hamnade i mycket fint sällskap.
Trött på mainstream? Lyssna på
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2195
Vår långa låt "Last Fligth of the Ratite" spelas näst sist 1h och 18 min in i programmet.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Re: Världspremiär på P2 (skryt content)

Inlägg av Bassplaya »

Jag trodde ni skulle lira på det gamla regementet i Hässleholm innan jag läste tråden och såg länken :D
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Riktigt bra!! Och bra ljud på basen!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

Bassplaya skrev:Jag trodde ni skulle lira på det gamla regementet i Hässleholm innan jag läste tråden och såg länken :D
Aha, är det stället som kallas typ "Markan" eller blandar jag ihop?
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

kmo skrev:Riktigt bra!! Och bra ljud på basen!!
Tack och bock!
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

Kalejdoskop är en fin avslutning efter 3 timmar Jazzradio och 2 timmar Elektroniskt.
Go låt var det! :)
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

anthax skrev:Kalejdoskop är en fin avslutning efter 3 timmar Jazzradio och 2 timmar Elektroniskt.
Tack du med. Min herre har alltså redan passerat P1 åldern och övergått till P2?
Vad jag underar över är om P4 kommer att ändra musikval lagom till att jag och mina jämnåriga pensioneras?
Kommer Iron Maiden år 2040 att vara jämförbart med dagens dansbandsmusik och även spelas på ålderdomshemmet?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

motorman skrev:
Bassplaya skrev:Jag trodde ni skulle lira på det gamla regementet i Hässleholm innan jag läste tråden och såg länken :D
Aha, är det stället som kallas typ "Markan" eller blandar jag ihop?
Nej det ligger inte på P2 området.
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Inlägg av anthax »

motorman skrev:
anthax skrev:Kalejdoskop är en fin avslutning efter 3 timmar Jazzradio och 2 timmar Elektroniskt.
Tack du med. Min herre har alltså redan passerat P1 åldern och övergått till P2?
Vad jag underar över är om P4 kommer att ändra musikval lagom till att jag och mina jämnåriga pensioneras?
Kommer Iron Maiden år 2040 att vara jämförbart med dagens dansbandsmusik och även spelas på ålderdomshemmet?
Jag har passerat 30 i år och insett kvalitén med att lyssna på P2 (Tack och lov!), framför den satans eländiga skitmusik, (om man får kalla det musik ens?) som vissa envisas med att lyssna på.. (Rix, Mix megapöl, nrj och dylikt. Jag menar vad i helvete är det för senilt folk som står ut med att lyssna på den skiten? Samma låtar timme in och timme ut, och däremellan samma jävla reklamsnuttar om och om igen. Dag efter dag. Samma lika. Och den som har rattar EQ i deras sändningar kan inte ha mycket IQ, för det låter så satans illa av deras hängmatteinställningar!! :evil:
P1 går igång 06:00 varje arbetsdag här hemma för morgonens nyheter. man måste hålla sig någorlunda uppdaterad. :P
Tack och lov för reklamfri radio!
P4 kör vi på "gammelverkstan" på jobbet, då det bara är jag som är revolutionär nog att vilja lyssna på P2, av någon outgrundlig anledning...
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Skriv svar