Mickar med säregen ton

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Nybassisten
Medlem

Mickar med säregen ton

Inlägg av Nybassisten »

Jag börjar tröttna lite på att bara ha P och J-mickar att välja på. Vad finns det för alternativ med unik uppbyggnad och/eller säregen ton?
Vad jag vet:
Darkstars och mudbuckers typ. Fast jag är ganska osäker på hur en darkstar låter egentligen...
Keep on truckin´...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

MM? ;)

Lace Alumitone hade jag gärna testat, Q-tuner med för dom ser så balla ut, sen brukar det ligga ute typ Gibson RD-mickar osv ute på ebay billigt(NOS-grejer)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

SD Basslines MM ex... du kan ju koppla in en switch och köra single coil/serie/parallell..tar du 2 mickar så har du rätt många variationer på en och samma bas..
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Re: Mickar med säregen ton

Inlägg av 200071 »

Nybassisten skrev:Jag börjar tröttna lite på att bara ha P och J-mickar att välja på. Vad finns det för alternativ med unik uppbyggnad och/eller säregen ton?
Vad jag vet:
Darkstars och mudbuckers typ. Fast jag är ganska osäker på hur en darkstar låter egentligen...
Delano Hybrid?
http://delano.de/products.html?&cHash=9 ... [system]=9
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

DARK STARS är fantastiska!

Inlägg av Albrecht »

hej & jag har två basar med Fred´s pick-up´er. den ena har väldigt tidiga versioner/prototyper som är extremt heta, den andra mer "normala". båda är låter jättebra. det jag särskilt uppskattar är "dynamiken", eller vad man skall kalla det för. pick-uperna gör instrumenten levande, dom fångar upp det fingrarna uttrycker...jag beställde direkt från honom, funkade hut bra som helst, men jag lät min tekniker göra sargarna i trä, istället för de av plast fred erbjuder. ibland finns det lakland-basar med dark-stars till salu. har känt på en, det verkade jättefin!
Skriv svar