Jag börjar tröttna lite på att bara ha P och J-mickar att välja på. Vad finns det för alternativ med unik uppbyggnad och/eller säregen ton?
Vad jag vet:
Darkstars och mudbuckers typ. Fast jag är ganska osäker på hur en darkstar låter egentligen...
Mickar med säregen ton
- Nybassisten
- Medlem
Mickar med säregen ton
Keep on truckin´...
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- 200071
- Hedersmedlem
Re: Mickar med säregen ton
Delano Hybrid?Nybassisten skrev:Jag börjar tröttna lite på att bara ha P och J-mickar att välja på. Vad finns det för alternativ med unik uppbyggnad och/eller säregen ton?
Vad jag vet:
Darkstars och mudbuckers typ. Fast jag är ganska osäker på hur en darkstar låter egentligen...
http://delano.de/products.html?&cHash=9 ... [system]=9
- Albrecht
- Medlem
DARK STARS är fantastiska!
hej & jag har två basar med Fred´s pick-up´er. den ena har väldigt tidiga versioner/prototyper som är extremt heta, den andra mer "normala". båda är låter jättebra. det jag särskilt uppskattar är "dynamiken", eller vad man skall kalla det för. pick-uperna gör instrumenten levande, dom fångar upp det fingrarna uttrycker...jag beställde direkt från honom, funkade hut bra som helst, men jag lät min tekniker göra sargarna i trä, istället för de av plast fred erbjuder. ibland finns det lakland-basar med dark-stars till salu. har känt på en, det verkade jättefin!