Köpa trådlöst?

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Frippak
Nykomling

Köpa trådlöst?

Inlägg av Frippak »

Så, nu är det återigen dags att köra trådlöst.
(Det förra systemet fick jag av en polare i present, det blev snott efter en spelning i gamla stan)

Så vad ska jag ha?
Modell?
Märke?
Pris?

Någon som har beggade grejjer till salu? (Jag är inte så kinkig jag inte ;) )

Hör av dig :)

MVH
Kochen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Köpa trådlöst?

Inlägg av blackparkas »

Line6 Relay G50.

Så.
Nog med förslag.
Ligger på runt 4 papp.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

blackparkas skrev:Line6 Relay G50.

Så.
Nog med förslag.
Ligger på runt 4 papp.
+1
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Inlägg av JazzBassillen »

inber skrev:
blackparkas skrev:Line6 Relay G50.

Så.
Nog med förslag.
Ligger på runt 4 papp.
+1
Detta.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Vi fastslog väl på GH13 att det inte var jättestor(läs märkbar) skillnad mellan det billigaste hos tysken och det där Line6-paketet om man inte går utanför lokalen man spelar i... Med Line6 kunde man gå runt huset förutom 5-10 sek medans det billigare blev tyst lite längre...
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

HirYoshima skrev:Vi fastslog väl på GH13 att det inte var jättestor(läs märkbar) skillnad mellan det billigaste hos tysken och det där Line6-paketet om man inte går utanför lokalen man spelar i... Med Line6 kunde man gå runt huset förutom 5-10 sek medans det billigare blev tyst lite längre...
Nä, men en G50 är stadigt byggd. Jag ska inte gå längre från förstärkaren än max 10-15 meter, så räckvidden har mindre betydelse för mig personligen. Men däremot pallar jag inte med plastiga prylar som lätt går sönder. En G50 känns förtroendeingivande.

Som Dereborn brukade skriva:

Buy quality, cry once.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ljudet är väl det minsta problemet, det ska hålla också!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

inber skrev:
HirYoshima skrev:Vi fastslog väl på GH13 att det inte var jättestor(läs märkbar) skillnad mellan det billigaste hos tysken och det där Line6-paketet om man inte går utanför lokalen man spelar i... Med Line6 kunde man gå runt huset förutom 5-10 sek medans det billigare blev tyst lite längre...
Nä, men en G50 är stadigt byggd. Jag ska inte gå längre från förstärkaren än max 10-15 meter, så räckvidden har mindre betydelse för mig personligen. Men däremot pallar jag inte med plastiga prylar som lätt går sönder. En G50 känns förtroendeingivande.

Som Dereborn brukade skriva:

Buy quality, cry once.
True, men det beror ju som du var inne på hur man tänkt använda den. Vill man bara ha den för att den är trådlös och har punkarekonomi så kanske det är schysstare att köpa ett set för 1000-1500kr istället för 4000kr. Han skrev trots allt efter beggade saker så ekonomin kan vara en faktor.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!

HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

blackparkas skrev:Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!
Man kanske vill skutta runt på scenen för att folk ska gilla vad de ser och vilja ha fler spelningar så att man får in pengar och har råd att köpa ett Line6-trådlöst i framtiden? Då kan ett billigare alternativ vara bra.
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

HirYoshima skrev:
blackparkas skrev:Har man "Punkarekonomi" så bör man kanske skita i trådlöst öht!
Man kanske vill skutta runt på scenen för att folk ska gilla vad de ser och vilja ha fler spelningar så att man får in pengar och har råd att köpa ett Line6-trådlöst i framtiden? Då kan ett billigare alternativ vara bra.
Trådskaparen har vad jag kan se inte skrivit något om att han har "punkarekonomi" och vill slippa undan billigt. Det är du som har infört det i tråden.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

har vi inte fastställt i en tidigare tråd att det var ett Line6 G50 man skulle satsa på, eller minns jag fel?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Line6 G50 är det som gäller. Bra skit.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Hahahahahahahahaha!!!
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Jag har en G30, den är kanon. Inga dropouts, bra sound, inget krångel. Smidigt med mottagare utan antenner. Jag har haft den ett bra tag nu och den har aldrig krånglat och inte gått sönder. Skulle den bli stulen så skulle jag köpa en exakt likadan i stället för att lägga pengarna på en dyrare modell.

När det gäller räckvidden, 30 m med G30 och 60 m med G50 enligt uppgift, så känns det som att det kan kvitta. Jag har vad jag kan minnas inte i hela mitt liv hamnat mer än 30 meter från förstärkaren. Står man hyfsat nära mitten på scenen så borde det innebära att man klarar en scen som är ca 60 meter bred med en G30. Inte ens om man spelar med Stones...
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Jag köpte G30 först, men jag fick inte igen batteriluckan alls på sändaren, så jag lämnade tillbaks den. Då läste jag på lite, och tydligen var det flera som hade problem med just sändaren, att den gick sönder. Då jag visste att min sändare med största sannolikhet skulle åka på lite stryk, uppgraderade jag till G50.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Halva nöjet med att köra trådlöst var för mig att gå ut och ruska de håriga i publiken medan man spelar, så visst kommer jag en bit från scenkant.
Men nu kör jag inte trådlöst, så nu håller jag mig inom kabellängd.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: nu håller jag mig inom kabellängd.
Hallååååå där!
Nu skall jag be att få påminna om att en kabellängd faktiskt är 185,2 meter lång.
Alltså blir tio kabellängder en sjömil, eller om man hellre vill, en distansminut.

Det vet ju varenda sjöscout... :shock:

:retar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: nu håller jag mig inom kabellängd.
Hallååååå där!
Nu skall jag be att få påminna om att en kabellängd faktiskt är 185,2 meter lång.
Alltså blir tio kabellängder en sjömil, eller om man hellre vill, en distansminut.

Det vet ju varenda sjöscout... :shock:

:retar:
Fast jag spelar aldrig på sjön.
Möjligen kan jag spela på en båt...

Låt inte min avatar lura dig - jag kan inte gå på vatten...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Fast jag spelar aldrig på sjön.
Möjligen kan jag spela på en båt...
Vaddå "aldrig på sjön." :?:

Du lägger ju ut not... :nickar:

Å fiskar efter "de håriga"... :vinkar:

För att inte tala om din avatariska hakprydnad! :shock:

SKEPPARKRANS!!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
trikloretylen
Medlem+

Inlägg av trikloretylen »

Som redan sagts line6 g30 eller g50 är dom som ger mest Bang for the bucks!
Men tüsken har ett eget system för en fem hundring !
Tror inte det är något vidare har tex bara 1 låst frekvens!
Men som sagt billigt är det.
Fårfiol -98.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Här finns ett G50 för 2500.

http://pratabas.se/viewtopic.php?f=10&t=69284" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar